Bukefalos 28 år!

Glucosamin till ung hund?

Trissa

Trådstartare
Eller ung och ung....sju år är väl snarare medelålder.... :smirk: Hur som helst, jag tycker min retrieverkorsning är lite stel när hon börjar röra sig efter att ha legat och sovit en stund. Det släpper snart, men jag funderar på om det är en bra idé att ge glucosamin redan nu? Fast det känns tidigt, och hon är ju inte speciellt gammal. Har en veterinärtid om ett par veckor i ett annat ärende, så jag tänkte höra mig för då, men tar gärna emot andra åsikter också!
 
Sv: Glucosamin till ung hund?

Vi började använda det förra veckan på vår rottweilertik (7år). Hon har bc på höfterna och har haft samma problem som din hund, lite styv och stel i mellan varven.
Vi märker redan nu Stor skillnad, så jag tycker helt klart det är värt att prova. Men det är ju bra att kolla upp innan så det inte är ngt annat galet på hunden.
 
Sv: Glucosamin till ung hund?

Vår labbe började med Rimadyl när hon var 7 år, artros, tyvärr, trots ua-höfter.
 
Sv: Glucosamin till ung hund?

Vad betalar ni för er glucosamin?
 
Sv: Glucosamin till ung hund?

Du får gärna berätta om vilken sort du ska ge och hur du ska ge det! Jag ger min tik av ungefär samma anledning som du. Hon är 9år, blir som en valp igen när hon går på Glucomin. Jag köpte biofarmab. Vet att det ska vara ett uppehåll mellan givorna på en del preparat och inte mellan andra. Har inte lyckats få reda på vilka bara. Hemsidan har ingen info. alls. Hon har nu ätit två burkar med ca tre månaders mellan rum mellan burkarna. Nu har hon uppehåll igen, jag vågar inte chansa så länge jag inte har någon bättre information!
 
Sv: Glucosamin till ung hund?

Det kanske kan vara värt att prova då, jag återkommer när jag kollat med veterinären! Hon är friröntgad runt om, men atros är ju en möjlighet....
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 898
Senast: Praefatio
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 936
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 350
Senast: QueenLilith
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 487

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp