Gödselhantering

J

Josefemma

Sett att det finns gamla trådar - men har någon ett tips?
Jag har en stor häst och 2 små ponnyer (a och b), de står på torv och de går ute mycket, så min "stack" består av lite torvrester och mycket bajs..
Idag får jag hjälp av grannen som kör och tömmer hos en bonde - och det är lite halvbökigt.. Varken grannen eller bonden är så himla glada..
Finns det i Skåne någon annan möjlighet?
Jag tänker t.ex. på att hyra gödselcontainer inkl. hantering?
Vet någon var det finns och ungefär vad det kostar?
Tack på förhand!
 
Sv: Gödselhantering

Ditt gödsel borde vara rena drömmen för trädgårdsmästare mfl. Du borde kunna hitta någon som hämtar gratis alternativt att du får en slant. Sätt ut en annons eller ring runt till någon handelsträdgård/odlare i närheten.
 
Sv: Gödselhantering

Jag har för mig att jag såg i någon annan tråd att det var någon som nästan skulle vara beredd att betala dig för att få tömma din typ av gödselstack.

Så mitt tips är att du kollar med lite andra bönder i trakten. Har du tur är någon så vettig att han ser värdet i din gödselstack.
 
Sv: Gödselhantering

Sätt ut en annons eller ring runt och kolla, själv skulle jag vara jätteglad över din dynga men då jag bor i Norrland så är det ju en bit att åka... i synnerhet med traktor ;)

Hör med handelsträdgårdar, bönder m.fl.
 

Liknande trådar

S
Ekonomi & Juridik Gammal användare under nytt namn, vill inte gå ut för hårt om någon skulle känna igen mig. :cool: Jag och sambon har ett tag gått och...
2
Svar
37
· Visningar
9 575
Senast: Novalisa
·
S
Hästmänniskan Tanken är att det kommer att vara mellan 5 och 10hästar i stallet som går på lösdrift och givetvis måste då en välutänkt gödselhantering...
Svar
19
· Visningar
1 728
Senast: Spider84
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
6 897
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp