Bukefalos 28 år!

Göteborg mitt i natten?

kayoba

Trådstartare
Hej alla bukare!

Ny medlem här, har dock läst på buke dagligen de senaste åren och mycket tips och hjälp, samt läsvärda ämnen har berikat både mig och hela min familj, så tack för det!

Nu behöver jag lite hjälp. Min man och 17 årige son har varit i Norge den senaste veckan och i går kväll gick bilen sönder. De fick via försäkringsbolaget hjälp med bärgning till en verkstad i Lom och min man tältar nu där för reservdelarna kommer inte dit förrän på onsdag kväll.

Nåväl, min son måste/ville hem av olika skäl och vägassistans (bolaget som hjälper oss) "satte" honom på buss till Oslo där en buss sedan skulle gå till Stockholm. Väl i Oslo så visade det sig att den var fullbokad och han bokades nu om till en buss som just nu är på väg till Göteborg istället och därifrån är det tåg som gäller istället. Bussen kommer till terminalen 01.30 och tåget mot Stockholm går inte förrän 06.35.

Så snälla bukare, vet ni om det finns något bra och lugnt väntställe i närheten (mc donalds, 7-11 eller liknande) för en trött grabb mitt i natten som är öppet? Jag söker febrilt på nätet efter fakta om stationsområdet mm men känner att stressen tar överhand så det blir bara pannkaka av det hela.

mvh kayoba
 
Sv: Göteborg mitt i natten?

Bussen kommer stanna på Nils Ericson terminalen, och där kan man (såvitt jag vet) vara inomhus hela natten i vänthallen. (folk brukar ligga och sova där i väntan på första morgonpendeln hem :p )
Vet dock inte om något 7/11 har öppet..
 
Sv: Göteborg mitt i natten?

McD i Nordstan har öppet dygnet runt! (Inte det trevligaste att hänga där dock, men öppet iaf).
 
Sv: Göteborg mitt i natten?

Tack så hemskt mycket för ditt snabba svar, det låter ju väldigt bra om man kan vara inomhus och i och med detta så känner jag mig lite mindre stressad.

mvh kayoba
 
Sv: Göteborg mitt i natten?

Tack för snabbt svar även här. Skall meddela sonen detta så får vi se om han går dit eller ej - han jobbar ju extra på donken här i Stockholm så han kanske känner sig trygg där.

mvh kayoba
 
Sv: Göteborg mitt i natten?

Tack för snabbt svar även här. Skall meddela sonen detta så får vi se om han går dit eller ej - han jobbar ju extra på donken här i Stockholm så han kanske känner sig trygg där.

mvh kayoba

Jag skulle nog säga att McDonalds nordostan är tryggare än vänthallen centralen. Har väntat in morgonvagnen där många glada festnätter. :D
 
Sv: Göteborg mitt i natten?

Jag håller med om att Mc Donalds nog är trevligare än centralen. Tyvärr jobbar jag natten, annars hade jag utan tvekan lånat ut min soffa! Hoppas art det löser sig för honom.
:)
 
Sv: Göteborg mitt i natten?

Precis utanför Nils Eriksson finns en nattöppen Shell, där hade jag satt mig mycket hellre än i Nordstan på McDonalds :)
 
Sv: Göteborg mitt i natten?

Det löste sig bra för honom, NE terminalen var stängd så det blev då mc donalds för honom.

Tack så hemskt mycket för alla snabba och trevliga svar med bra tips på ställen att vara på och tack för den snälla tanken med soffplats några timmar (även det vid detta tillfälle inte fungerade, det värmer så oerhört i hjärtat att okända människor tänker så bra tankar!)

mvh kayoba
 
Sv: Göteborg mitt i natten?

Fast det stämmer inte. Centralen stänger 01.00...på natten. Det är det som är så jäkla B med storstaden Göteborg. :(. Nils eriksson stänger runt 22.

Finns ingenstans att vänta mer än försöka hänga runt på 7/11, Mc donalds eller liknande.
 
Sv: Göteborg mitt i natten?

Fast det stämmer inte. Centralen stänger 01.00...på natten. Det är det som är så jäkla B med storstaden Göteborg. :(. Nils eriksson stänger runt 22.
Va? Gör den? Senast jag följa med en kompis till bussen (som gick halv 4 på natten) satt vi då på Nils Eriksson hela tiden.
 

Liknande trådar

Äldre Hej! Fortsättning på det ofrivilliga Norgeäventyret. Det som hände var att bilen gick sönder i söndags kväll och jag har ju...
Svar
11
· Visningar
8 705
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp