Bukefalos 28 år!

Google Chrome startar inte

miniea

Trådstartare
Imorse när jag slog på datorn så vägrade Chrome att starta. Jag använde datorn senast igår kväll och då var allt som vanligt inär jag stängde av den. När jag först försökte starta Chrome kom ett felmeddelande (en sån där ruta med en röd cirkel med ett kryss i) där det stod någonting om att Chrome/någon fil inte kunde hittas. Försökte klicka några gånger till och efter några gånger slutade rutan dyka upp men istället snurrar "timglaset" en sekund och sedan händer ingenting. Provade starta om datorn men det gav inget resultat. Nu på eftermiddagen försökte jag med att avinstallera Chrome och installera det igen, det gick bra att installera men det startar fortfarande inte! Har startat om datorn en gång efter ominstallationen också. Någon som vet vad det här beror på och hur jag får det upprett? Har ingen lust att behöva använda Opera någon längre tid..
 
Sv: Google Chrome startar inte

Kommer du ihåg vad för fil som chrome inte kunde hitta? Får du samma meddelande nu när du installerat om programmet?
 
Sv: Google Chrome startar inte

Meddelandet dök bara upp två gånger och jag läste inte igenom det så noga, men efter att jag nu försökt installera om det en andra gång dök rutan upp på nytt.
Skärmdump
 
Senast ändrad:
Sv: Google Chrome startar inte

hm, mysko - det låter mer som det har blivit nåt knas med installationen och/eller .dll filen som blivit skadad.

Andra webbläsare funkar då? Inga andra program som du har fått upp liknande mddelande på?


google har inte gett mig något bra svar heller
 
Senast ändrad:
Sv: Google Chrome startar inte

Det konstiga är att jag hittade filen som omnämns i felmeddelandet när jag letade i chrome-mappen, men när jag efter lite googlande en stund senare skulle testa att rader filen så fanns den inte där längre..!

Märkte också att när jag avinstallerade via "avinstallera program" så lämnade det kvar en hel massa chrome-filer, avinstalllerade dessa manuellt och då tog installeringen av chrome lite längre tid (tidigare har den gått på en minut) men fortfarande händer inget när man startar.. Det känns också som avinstlleringen går för fort, man klickar bara på avinstallera och vips är man på googles "varför har du avinstallerat?"-sida.

Opera och Explorer fungerar utan problem, och jag har heller inte märkt att något annat på datorn skulle krångla.

EDIT: När jag installerat Chrome finns det heller ingen ikon på skrivbordet eller nere till vänster bredvid start-flaggan (har windows vista), så det verkar ju som installeringen inte blir slutförd trots att den slutar.
 
Senast ändrad:
Sv: Google Chrome startar inte

Jag hade detta problem för en tid sedan. Min IT-tekniker till pojkvän fick ta sig an problemer. Jag minns inte riktigt vad det var, han googlade en massa och det slutade typ med att han fick radera min "profil" med bokmärken och allt så funkade det sedan.
 
Sv: Google Chrome startar inte

Hej!
Har inte kollat i denhär tråden på länge nu, men problemet kvarstår fortfarande (jag inte orkat ta tag i det igen förrän idag). Tror du att du skulle kunna fråga din pojkvän lite mer exakt vad han gjorde?

Idag satt min datorutbildade bror och försökte i en timme men vi kom inte till någon lösning, så nu blir det nog datorreparation inom kort för jag vill använda Chrome, alla andra webbläsare är i mitt tycke sämre.
Idag försökte vi med ett program som skulle rensa ordentligt och ta bort alla filer som hörde till programmet, men det går fortfarande inte att genomföra en korrekt installation..
 
Senast ändrad:
Sv: Google Chrome startar inte

Jo jag har använt den nu under den senaste månaden - den är okej men Chrome är bättre :D
Den största nackdelen med Opera är att den är betydligt långsammare än Chrome.
 
Sv: Google Chrome startar inte

Och nu har inte jag haft koll. Men jag ska försöka komma ihåg att fråga honom :P
 
Sv: Google Chrome startar inte

Varning, det finns risk att du krashar datorn totalt om du har otur om du följer instruktionen nedan.

En avinstallation tar inte bort allt som du noterat, du kan testa att avinstallera som vanligt och sedan manuellt radera programfoldern, leta även igenom filsystemet efter alla filer/foldrar som heter något med chrome. Kör därefter ett program, regedit ( start-run/kör- regedit alternativt från kommando promten). Programmet accessar datorn register (lista på var allt ligger och hur det ska hanteras). Ställ dig längst upp och be datorn att leta efter "chrome" och radera alla rader det ordet står på starta sedan om och försök installera på nytt.

Risken du tar är framför allt att det finns något vitalt som heter något med "chrome" som du raderar eller att du inte alls har koll på vad du gör och det blir fel ändå. Ett hett tips är annars att leta efter instruktioner för hur man gör en komplett avinstallation av programmet och utföra det också.

Får du bort allt så bör det fungera korrekt.
 
Sv: Google Chrome startar inte

Nu har datorn varit på reparation men killarna där kom inte till någon lösning (även om han som tog emot datorn hade en "det där är ju inte speciellt svårt" -attityd :p ), de hittade inget fel utan kom bara fram till att det måste vara någon Windowsfil som kraschat. Så nu får jag nöja mig med Opera och Firefox tills min bror har tid att formatera om den någon gång.
Tack till alla som funderat och kommit med förslag :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
236
Senast: Enya
·
IT & mobiler Köpte en ny dator på mellandagsrean och den är således ca 1,5 månad gammal. Med datorn ingick ett års gratis McAfee och givetvis var det...
Svar
8
· Visningar
992
Senast: Lime
·
IT & mobiler Jag satt i skolan och jobbade över skolans WiFi med min laptop idag när uppkopplingen plötsligt bröts och jag inte hade några...
Svar
4
· Visningar
2 424
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Jag försöker installera SketchUp i min nya dator. Men när jag ska starta programmet får jag upp en Error Raport. Jag har testat flera...
Svar
0
· Visningar
843

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp