Bukefalos 28 år!

gräsmunkorg??

M

malört

Var kan man köpa en sån där gräsreducerare till en glupsk shettis inför sommaren...är det nån som har nåt tips.? :confused:
 
Har bestämt för mig att jag sett nåt munkorgsliknande i en (ev. gammal) Börjes-katalog... Men det kanske är sådana där som hindrar dem från att äta över huvud taget? :confused:
 
nä, hästarna kan äta 30% eller nåt liknande av vad dom hade kunnat äta annars..

jag är inte säker alls på hur många procent det var, men det skiljer en hel del iaf.
 
Jag köpte min på favorithästaffären, de finns lite överallt.

Fungerar KANON på min ponny, är allra finast på sommaren när hon inte får i sig för mkt mat. Måste ge lite extra proteiner men det kan jag leva med, den feta ponnyn mår mkt bättre som smal...
 
Hör med, jag tror det är Moniq, hon har en superduperlösning på detta, en munkorg som man gör själv och fäster på grimman

Jag gjorde en sådan förra sommaren, så tusen tack till den som uppfann det hela :bow:
 
samma här, hellre en välmående häst i lagom hull än en "fästing".. Jag väntade alldeles för länge innan gräsreduseraren åkte på i somras, men i år åker den på tidigare OM det behövs!
 

Liknande trådar

Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 505
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hejsan alla Buke Har varit på återbesök idag med min häst där det har konstaterat att han har trasiga fibrer på gaffelbandet!! Nån som...
Svar
2
· Visningar
409
Senast: Idaw83
·
Småbarn Jag och maken är lite nya i förskolevärlden och ställer oss nu frågan om det är kutym att man som förälder köper nåt till barnets...
2
Svar
26
· Visningar
1 823
Senast: VLMF
·
Hästvård Hej 💁🏼‍♀️ Min häst har dåliga hovar så tänkte börja ge biotin och se om det hjälper. Frågan är bara vilken man ska välja? Nu vet man ju...
Svar
4
· Visningar
598

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp