Bukefalos 28 år!

gräsmunkorg??

M

malört

Var kan man köpa en sån där gräsreducerare till en glupsk shettis inför sommaren...är det nån som har nåt tips.? :confused:
 
Har bestämt för mig att jag sett nåt munkorgsliknande i en (ev. gammal) Börjes-katalog... Men det kanske är sådana där som hindrar dem från att äta över huvud taget? :confused:
 
nä, hästarna kan äta 30% eller nåt liknande av vad dom hade kunnat äta annars..

jag är inte säker alls på hur många procent det var, men det skiljer en hel del iaf.
 
Jag köpte min på favorithästaffären, de finns lite överallt.

Fungerar KANON på min ponny, är allra finast på sommaren när hon inte får i sig för mkt mat. Måste ge lite extra proteiner men det kan jag leva med, den feta ponnyn mår mkt bättre som smal...
 
Hör med, jag tror det är Moniq, hon har en superduperlösning på detta, en munkorg som man gör själv och fäster på grimman

Jag gjorde en sådan förra sommaren, så tusen tack till den som uppfann det hela :bow:
 
samma här, hellre en välmående häst i lagom hull än en "fästing".. Jag väntade alldeles för länge innan gräsreduseraren åkte på i somras, men i år åker den på tidigare OM det behövs!
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
800
Foder & Strö Jag brukar ge mina kallblod Krafft miner original under sommarhalvåret eftersom de äter det utan någonting annat till, men jag skulle...
Svar
11
· Visningar
800
Senast: CaisaCax
·
Ekonomi & Juridik Någon som vet var jag kan hitta en lista över transportörer som kör inom Sverige? Jag ska flytta hästarna i sommar rätt många mil, 75 -...
Svar
15
· Visningar
1 050
Senast: Oknytt
·
Hundhälsa Min lilla PK har blivit mjällig i pälsen och upplever honom lite torr i huden. Han har bara badats inför utställning och senast är en...
Svar
5
· Visningar
557
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • SD:s trollfabrik
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Testamente

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp