Graman tillsammans med pessoa!

ooooh, vilka bra ideer!! :idea: Någon som skulle kunna komma och hjälpa mig när jag ska dra in huvudet på mi häst för den hamnar liksom i obalans! :confused:¨


:rofl: ;) :crazy:
 
:idea: Någon som skulle kunna komma och hjälpa mig när jag ska dra in huvudet på mi häst för den hamnar liksom i obalans! :confused:¨


... då du drar in huvet? det förstår jag.. ;)
 
ja, sen funderar jag ju på å börja rida med BARA graman tygel för det säger ju ALLA är såååå bra och att hästen går i form hela tiden då! ;) :crazy:
 
Själv rider jag ju då min ena häst utan varken sadel eller träns i fin form i alla gångarter.. han tuggar och grejjar som om han hade ett bett i munnen.. så söt! :banana:
 
Japp :) han e jätte fin.. börjar öva slutor och bakdelsvändningar så nu också.. det går rätt ok.
Jag brukar ha ett grimskaft runt halsen när jag rider ut för säkerhets skull, han e pigg och glad å kan få några "bakut-sparks-ryck" ibland.
:bump:

För övrigt är jag jätte stolt över mitt jobb med honom.. men funderar ibland på villket tålamod jag har lyckats haft. :)
 
OJ.. jag som tog åt mig så! :D Men mitt var till dig i allafall.. :crazy:
 
Ahaha. Jag måste bara berätta. Det är en tjej i mit stall. Hon har en fyraåring på foder. Hon påstår att den skenar in med henne till stallet om hon inte rider den på graman. Hon har en medryttare påd en som är dår typ en gång i veckan. Hon red inte med gramanerna utan med martingal och när hästen tydligen hade fått damp ute på banan sa tjejen som har hästen på foder att det nog var bäst om medryttaren och red på gramaner och häsrodagen när jag cyklade till stallet red med ryttaren och hästen gick med huvudet mellan frambenen och han gick på bara gramaner. Sorgligt med sant.

Men nu har vi andra i stallet bokstavligen sagt åt dem att de inte ska rida hästen på gramaner. Så nu får de skena runt där ute bäst de vill. Vilken de eg inte gör. Hästen går bara med huvudet uppe i luften.
 
Skärpning alla! Ni kanske tycker att ni har väldigt kul, och att det är ok att håna trådskaparen på grund av frågeställningens innehåll, men i mina ögon är detta typiska mobbingtendenser. Ni borde veta bättre!
 
Trådskaparen är nog heller inte särskillt seriös...

//Sheena
 

Liknande trådar

Träning När hästen går i korrekt form så trampar den in bakbenen in under kroppen, höjer ryggen och spänner bålen. Känslan blir ju då att hästen...
Svar
3
· Visningar
848
Senast: Tilly_85
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
7
· Visningar
244
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
944
Senast: Oknytt
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
1
· Visningar
156

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp