Bukefalos 28 år!

Gratis virus program?

S

Sandrocken

I dag så fick jag ett meddelande från mitt virus program (norton antivirus) att prenumeration tar slut den 17/7 - 09 Jag blev lite fundersam eftersom jag aldrig köpt prenumeration förut? En kompis pappa kände någon som kunde programera om datan när den kraschade för drygt ett halv år sen så han laddade in en massa program och andra grejor i datorn.

Nu har jag i varje fall inte lust att betala 400-500kr för att förlänga prenumerationen eftersom min familj har tre datorer och den som det strular med skyddet på just nu är lite mer än 10 år gammal... :crazy:

Så jag undrar om det finns gratis antivirus program att ladda ner från nätet?

Tacksam för svar :D:bow:
 
Sv: Gratis virus program?

Menar så klart ANTIvirus program! :smirk:
 
Sv: Gratis virus program?

Ja det finns det, om du provar att googla på "gratis antivirus" så får du massor av användbara träffar.

Annars kan jag tipsa om Avast, deras hemversion är gratis och det fungerar utmärkt.
 
Sv: Gratis virus program?

Jag rekomenderar också Avast, det har aldrig släppt igenom något i någon av våra datorer (vi har fem) och är dessutom enkelt att installera och använda. Komplettera gärna med något antisspionprogram, jag kör SuperAntiSpyware som jag tycker är bra.
 
Sv: Gratis virus program?

Jag hittade avast men jag hittade inte gratsi versionen? :confused:
 
Sv: Gratis virus program?

Mcmacro: tack för Pm:et :D:D

Tjôva: Jag är seg trött och sjuk, jag läste helt enkelt inte ordentligt :p
 
Sv: Gratis virus program?

Jag tycker AVG är bättre än Avast som man måste hålla på och skaffa nya nycklar till hela tiden.
 
Sv: Gratis virus program?

Jag gillar också AVG, men den är ju inte gratis? Jag fick i alla fall bara prova gratis i några månader, sedan var det dags att skaffa en prenemuration och det ansåg jag mig inte ha råd med där och då, så då fick det bli Avast ändå. Fungerar bra hittills!
 
Sv: Gratis virus program?

AVG-Free är allt gratis, däremot brukar de skicka ut en blänkare om att uppdatera, till Pro som kostar, då och då.

Jag har använt AVG sedan2003 och har aldrig betalat ett öre, inte heller har jag fått några virus.

Men jag råkade själv dra på mig en Trojan samma dag som den släpptes. Då finns det inte ett skydd i världen som kan skydda en. Det blev till att formatera om datorn den gången.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Känns som om datorn är en millimeter från att krascha och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Besökte en sida på nätet tidigare i...
Svar
7
· Visningar
1 280
Senast: Saybia
·
F
IT & mobiler Förra veckan fick jag hjälp att omformatera hårddisken, eftersom datorn var sprängfylld med skit och därmed helknäpp. Fick tillbaka en...
Svar
5
· Visningar
999
Senast: suisyola
·
IT & mobiler Ja, som rubriken säger, vilka gratis antivirusprogram/brandväggar kan ni rekommendera? Har alltid kört Norton vilket slöat ner datorn...
Svar
19
· Visningar
1 340
Senast: Riley
·
IT & mobiler Fick ett virus via msn, i en länk.Viruset heter w.32Trats!Inf.Norton tog först bort det kom det meddelande om men det klarade det...
Svar
7
· Visningar
1 182
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp