Bukefalos 28 år!

Gravid efter missfall, varför vänta?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravid efter missfall, varför vänta?

och sa ska man leva pa 80 euro i veckan...
Men du är väl en mature student? Då får du över 100 euro i veckan om jag inte missminner mej. Dessutom får du tjäna hur mycket du vill på extra jobb och dessutom få tax reflief på det du tjänar. Om du lämnar ett heltidsjobb för att plugga till någonting som ger en examen så kan du även få ett free fee grant, vilket innebär att du inte betalar någonting alls i terminsavgift.
Kolla denna sidan innan du ger upp planerna på sjuksköterska.
http://www.citizensinformation.ie/c...rants_and_funds_available_for_mature_students
Dessutom så är största delen av den irländska sköterske utbildningen praktisk, då kan du ju vara på sjukhuset i Cahir.

Jag saknar Irland hur mycket som helst, men jag behövde komma därifrån ett tag. Men det är klart att det finns dagar jag vill tillbaka - jag har ju spenderat hela mitt vuxna liv där!! Det mesta av vikt jag gjort än så länge i livet har jag gjort på Irland.
Irland är mitt hem i hjärtat...ett ställe där gräset alltid är grönt, där hästarna med svajande svansar betar på stora gröna ängar med stenmur runt om. Där stona går på bete året runt och fölen lär sej flockliv och får röra på sej från första stund.
Vad snabbt det går att glömma regn som kommer sidledes för att det blåset, englasfönster som man måste skrapa på morgonen, den totala bristen på effektivitet....men jag själv är också sån ibland. Sitter hellre ner och dricker en kopp te än att göra någonting annat - man präglas av sin omgivning. ;)
 
Sv: Gravid efter missfall, varför vänta?

När jag fick missfall blev jag helt säker på att jag inte ville ha barn med den mannen som vi levde då!

Det är nog ganska vanligt det oxå. Jag har en kompis som bytte liv helt och hållet efter ett missfall. Fast att hon dumpade killen ångrade hon senare.

Många beskriver att de kom varandra närmare efter ett missfall. Många får ett ökat avstånd mellan sig eller en sorg de känner sig ensamma om. Det beror nog både på hur förhållandet är, och på de enskilda individerna.
 
Sv: Gravid efter missfall, varför vänta?

Många beskriver att de kom varandra närmare efter ett missfall.
Men det gjorde vi!! Vi har nog aldrig varit så tighta som tiden efter missfallet. Men det gjorde också att jag fick upp ögonen lite grann för hur förhållandet egentligen var....och framför allt vad jag ville med mitt liv.

Oavsett vad det är för händelse, så är alla "traumatiska" händelser tillfällen i livet när man verkligen tänker till på hur man lever och vad man vill.
 
Sv: Gravid efter missfall, varför vänta?

Hm det ska jag ta och kolla upp. Problemet är att om jag ska läsa i Cork så tillhör jag deras kommun och de kan placera mej var som på praktik. Typ i västra Kerry eller nåt.:eek:
Vi har inte något sjukhus i Cahir, Cashel har typ stängt så det närmsta är i Clonmel och då måste jag plugga i Waterford för att kunna få praktik där (fast jag kan lika gärna hamna i östra Waterford.

Tja det tål att kollas upp i alla fall, men först vill jag jobba och ha ett par barn. Hade gärna blivit hästsjuksköterska också men det finns inte så mycket jobbmöjligheter här runtomkring.

Jag förstår att du älskar ön, även om det finns saker som är bättre i Sverige. Du kommer nog tillbaka på heltid så småningom. ;)
 
Sv: Gravid efter missfall, varför vänta?

Oavsett vad det är för händelse, så är alla "traumatiska" händelser tillfällen i livet när man verkligen tänker till på hur man lever och vad man vill.

Ja, ofta kan man, efter ett tag, till och med se något bra i det som hände. Men det är ju en klen tröst när man är mitt i det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har tänkt länge på att skapa den här tråden men av någon anledning tar det lite emot. Kanske för att jag känner mig fånig och...
Svar
13
· Visningar
1 779
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 050
Senast: Zody
·
T
Däggdjur Hej! ::D Jag måste bara berätta om vilken tur man kan ha ibland! Min kaninhona och hane bodde tillsammans nu i början av hösten. De...
2
Svar
36
· Visningar
3 068
Senast: Sasse
·
Gravid - 1år Kollade min tid på familjeliv (igen.. :angel:) och kom på att kolla mitt befruktningsdatum. Enligt uträkningen baserad på BF enl. UL...
Svar
5
· Visningar
13 911

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp