Bukefalos 28 år!

gravid igen efter två missfall?

Icehorses

Trådstartare
någon som blivit gravid för tredje gången utan mens däremellan? Jag hade mf i augusti, ma i oktober utan mens emellan och vill nu helst försöka direkt igen utan mens emellan. Är det en dum idé tror ni?
 
Fråga gynekolog.

Jag fick rådet av min gyn att vänta en mens för att få bort eventuella rester av slemhinna osv och det var efter första missfallet. Det sa hon typ 3 dagar efter att jag blev gravid igen så det gick väl sådär :o
 
Jag blev gravid tre gånger på raken utan mens emellan. först fick jag två missfall, resultatet av den tredje gången fyllde 1,5 förra veckan :)

Om du själv känner dig fysiskt och psykiskt redo så finns det inga hinder. Det är helt upp till dig.

Själv hade jag två tidiga missfall som rent fysiskt inte var värre än en kraftig mens. Därför tyckte jag att det kändes ok för mig att prova direkt igen :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 476
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 499
Senast: Linn-Nora
·
Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
13 447
Senast: manda
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 643
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp