Gravid och KORKAD *om grav.hormoner* (hoppas jag)

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

ja jag blir så trött på mig själv.
Man kan inte skylla allt på grav.hormoner, men jag hoppas att det är det som det handlar om, för jag vill verkligen inte vara så som jag var framför allt igår.
Genom ett mejl lyckades jag såra min bästa vän som jag är så otroligt stolt över, sa jag det till henne? Nejdå, istället tryckte jag ner henne i mejlet. :(
Jag såg ju på nått sätt när jag gjorde det, men på nått sätt kunde jag heller inte kontrollera det jag skrev och tänkte.
Idag skäms jag otroligt för min dag igår...
Var svartsjuk på att hon mår bra och blev svartsjuk på att jag inte fick beröm under min förra grav. över att jag var pigg och igång (hon ska snart ha barn) som hon har fått.
IDAG är jag inte svartsjuk ska jag påpeka, men igår var det som att svartsjukan verkligen satt i ögonen eller nått för jag såg svart hela dagen... idag är jag ju bara jätteglad för henne (som jag varit alla andra dagar också). :bow: (utom igår då)

Var tom svartsjuk på att en arbetskompis, som är en vän till mig, att han jobbade med två andra tjejjer här på jobbet och gick runt med dem!!! :eek:
Hallå, de jobbade...
Men igår tog jag det hemskt personligt...

Framåt sen em igår kom jag fram till, bara sådär plopp som om jag vaknade ur nån seg dröm, att det var inte hela världen mot mig utan jag mot världen igår...

Kommer inte ihåg att jag var såhär "korkad" och rent ut sagt elak och dum under min förra graviditet, tror inte att jag är det annars heller.... (då skulle väl ingen vara vän med mig antar jag... om de inte gillar att få dumma och elaka kommentarer vill säga...)
I början av den här graviditen blev jag tom svartsjuk, riktigt sådär sjukt svartsjuk för att min man började umgås mycket med en arbetskompis (en kille dessutom) och att han fick en ny bra vän där.
Istället för att bli GLAD för hans skull fick han sig ett par rejäla utskällningar för att de umgicks.
Gubben fick självklart nog tillslut och gav mig en rejäl skopa tillbaka!
Det fick mig också att vakna till och inse hur det egentligen låg till!!
Att det bara var jag som var :devil: -ligt elak!!

Har nån annan blivit såhär elak och dum??
Har inget tålamod, varken med djur eller barn.
Sonen går ok, men hans kusin retar gallfeber på mig så fort jag ser honom... djuren försöker jag att ta så lite så möjligt i nu för att jag vet att om de gör nått som inte passar mig så flippar jag ur... och sådan brukar jag INTE vara, även om jag är ganska sträng tror jag både mot djur och ungar... men inte ELAK. :(

Säg att det här går över.. vill inte vara såhär... får verkligen ta tag i mig själv varje dag för att det inte ska bli såhär, får ta en stund varje dag, eller flera stunder bara för att "andas" och för att inse att det är JAG som tänker konstigt, inte alla andra som beter sig som JAG inte vill... :crazy:

:smirk:
 
Sv: Gravid och KORKAD *om grav.hormoner* (hoppas jag)

Det kan inte vara att du egentligen är riktigt trött i kroppen och behöver vila mer än du gör? Det är väldigt påfrestande att vara gravid och dessutom ta hand om andra. Även om det kan vara "bara" hormoner skulle jag ta det som varningstecken, så här är jag nämligen fortfarande 2 år efter sista barnet, och jag är också rejält utbränd, har kört för hårt de senaste 10 åren, helt enkelt. Därmed inte sagt att det behöver bli så för dig, men se till att du tar hand om dig själv och får avlastning, så att det inte blir en ond cirkel av det!

Usch, deprimerande svar känner jag, hoppas att det går över!
 
Sv: Gravid och KORKAD *om grav.hormoner* (hoppas jag)

presic inan jag gjorde grav testet som blev positivt så blev jag gätte arg på min sambo över en bagatel (komer i dags läget inte i håg vad :o ) och skällde ut honom effter noter, jag lyckades total knäka honom så att han började gråta, det är defenetivt inget jag är stolt över och i dags lälget så är hormoner den enda rimliga förklaringen, och min sambo är för evigt tacksam över att det var den enda hormon svängningen jag fick :D så du är inte ensam om att ha betet dig som en :devil:
 
Sv: Gravid och KORKAD *om grav.hormoner* (hoppas jag)

ja fast min hormonsväng har hållt i sig i snart 20 veckor, första veckorna var det lugnt, sen drog det igång... :smirk:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 253
Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 286
Senast: TinyWiny
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 731
Senast: a1agnlju
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
4 052
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp