Bukefalos 28 år!

Gravid, svårare att bli frisk ?

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

H0N3Y

Jag har hört att om man blir förkyld när man är såhär
i slutet av graviditeten , har man svårare att bli frisk.
Kan det stämma ? Är i vecka 35+6 idag, har blivit förkyld nu.
Någon sa till min vännina att om hon har blivit förkyld nu så
kan hon räkna med att bli frisk efter förlossningen. Hon är
oxå i vecka 35.

Låter ju lite konstigt.. men tänkte bara fråga :smirk:
 
Sv: Gravid, svårare att bli frisk ?

ingen aning, jag har då blivit mindre lättsmittad som gravid, min sambo låg i influensa och alla som träffade honom under den tiden blev smittade utom jag :eek: hade jag tur eller är jag extra skyddad som gravid? *mysko*
 
Sv: Gravid, svårare att bli frisk ?

Jasså, vilken tur du har :) Jag har inte varit så värst sjuk under grav. Men nu har jag blitt dunder förkyld.. mamma har smittat
mej. Hon har legat i feber i snar 6 dagar, hoppas man slipper de :(
 
Sv: Gravid, svårare att bli frisk ?

jag är ju inte så långt gången så jag får väll vinterkräksjukan eller nått just innan förlossning *skratt*
 
Sv: Gravid, svårare att bli frisk ?

Nämen, så får du väl inte säja heller :d
Hur långt gången är du ? :idea:
 
Sv: Gravid, svårare att bli frisk ?

Jag åkte på en dunderförkylning för bara några veckor sen... lunginflammation och hela kittet... men inte tycker jag att det tagit längre tid att bli av med den för att jag är gravid... är själv i v. 36
 
Sv: Gravid, svårare att bli frisk ?

Okej.. nä man ska väl inte tro på alla historier om gravida kvinnor.
Men, lite intressant o luska vad ni andra har för erfarenheter.
 
Sv: Gravid, svårare att bli frisk ?

Vid min förra graviditet så blev jag dunderförkyld och den satt i resten av graviditeten så på mig stämde det iaf.
 
Sv: Gravid, svårare att bli frisk ?

Okej, då har du en bit kvar då :) Tycker tiden har gått fort tills nu.. nu seeeeeeeeeeeeeeegar sig dagarna och längtan växer sig STÖRRE och STÖRRE. Hoppas man frisknar till så man är pigg tills lill*n kommer!
 
Sv: Gravid, svårare att bli frisk ?

Nä, det tar inte längre tid att bli frisk, men man är ju lite "tätare" i näsan vid grav, så det kanske är pga det som de tror att förkylningen håller i sig.
 
Sv: Gravid, svårare att bli frisk ?

Tror ni inte att jag gått och blivit förkyld nu, ni har smittat mig :devil: Men klarar mig utan näsdroppar så då är det en lätt förkylning, ngt jag sällan får så jag är visst friskare som gravid :smirk: Men hur mycket snor producerar inte den här kranen egentligen :eek:
 
Sv: Gravid, svårare att bli frisk ?

Hej
Jag vet inte vad alla forskningar säger men under min första graviditet blev jag förkyld när det närmade sig slutet ooch det tog närmare en månad innan jag blev fullt frisk. Nu åkte jag på en förkylning för ca en vecka sedan och jag känner nog att man blir nog inte riktigt lika sjuk som annars men det tar defenitivt lång tid att bli av med den.. Hoppas jag hinner bli frisk nu jag har en vecka på mig innan det är dags.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 955
Senast: bollen__
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 013
Senast: LiviaFilippa
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 037
Senast: gulakatten
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 256
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp