Bukefalos 28 år!

Gravid utan minsta symptom

Sv: Gravid utan minsta symptom

Brukar det mest inte röra sig om mycket överviktiga människor som "hastigt och lustigt" föder ett barn och helt har missat att de var gravida? Kommer ihåg lite vagt att det stod något om detta i en tidning för några år sedan (alltså att hon åkte iväg till sjukhuset med magknip och födde ett barn).

Mvh

Tora
 
Sv: Gravid utan minsta symptom

Ja fast jag var mest inne på hur otroligt jag tycker det låter att folk inte kunnat ana att de varit gravida när dom åker in till förlossningen.
Man kan säkert gå till 5e-6e månaden utan minsta symptom men om man inte känner något i månad 9 måste det ju bero på grov förnekelse?

Hoppade du över mitt inlägg? Min bekant förnekade ingenting, hon hade bara inte en tanke på att hon kunde vara gravid och trodde att "symtomen" berodde på annat. Hon är inte extremt överviktig heller, men "knubbig".
 
Sv: Gravid utan minsta symptom

Nej jag läste det allt och jag tänker inte påstå att din bekant ljuger men jag kan ändå inte fatta hur man kan missa det.
Om det började hicka, tumla runt och bukta ut saker ur min mage skulle jag:
A: Ana att jag var gravid.
B: Bli livrädd och parkera mig på akuten tills dom talade om vad det berodde på.

Det kanske är så att man inte känner några tydliga fosterrörelser alls om man är överviktig? Men den teorin spricker ju iallafall i detta fallet eftersom din bekant inte var direkt överviktig.
 
Sv: Gravid utan minsta symptom

Efter att ha läst denna tråden ska jag nog kolla upp om ja e gravid iaf.....
 
Sv: Gravid utan minsta symptom

Men jag kan faktiskt förstå att man missar det. Är man som jag, som aldrig har koll på senaste mens och tiden jämt springer ifrån (linserna ska också bytas en gång i månaden, byter när jag känner att jag börjar så besvär :angel:), kan jag köpa att det går iaf tre missade menser innan man kommer på det.
Vet inte riktigt var gränsen går för att det inte syns på graviditetstest längre?

Och har man preventivmedel tänker man väl inte tanken, speciellt med hormonella som påverkar mensen. Sen skiljer väl sig varje graviditet på hur mycket man känner av den? Även om de innan sparkat som galningar kanske man kan missa om man tex brukar ha en gasig och bubblig mage och den "nya" inte är lika intensiv?
 
Sv: Gravid utan minsta symptom

Och har man preventivmedel tänker man väl inte tanken, speciellt med hormonella som påverkar mensen. Sen skiljer väl sig varje graviditet på hur mycket man känner av den? Även om de innan sparkat som galningar kanske man kan missa om man tex brukar ha en gasig och bubblig mage och den "nya" inte är lika intensiv?

Många blir ju dessutom väldigt tröga i magen när man är gravid och man kan nog mkt väl tro att det man känner i magen hör ihop med den hårda magen, och inte att man är hård i magen för man är gravid.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min ena lilla hund har främst växt upp med Husse. Husse har därmed varit hennes favoritperson. Hon skulle gosa med honom mest, sitta i...
Svar
8
· Visningar
1 444
Senast: Grazing
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 348
Senast: Bapelsin
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 337
Senast: mars
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 443
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp