Bukefalos 28 år!

Gravid utan minsta symptom

Sv: Gravid utan minsta symptom

VET man inte om att man är gravid så tolkar man ju kanske inte det man känner i magen som bebissparkar... Utan bara vanligt tarmbubbel.

Själv har jag den senaste månaden haft tarmrörelser som känts som bebissparkar, trots att jag inte är gravid...

Tarmbubbel som känns som om någon försöker banka sig ut :D
 
Sv: Gravid utan minsta symptom

Tarmbubbel som känns som om någon försöker banka sig ut :D

Men i början är de ju inte precis som någon försöker sig banka sig ut, jag var nog i v.22-23 innan jag kände utanpå magen för första gången.
Har man dessutom moderkakan i framvägg så dämpar ju den sparkarna.
 
Sv: Gravid utan minsta symptom

Men i början är de ju inte precis som någon försöker sig banka sig ut, jag var nog i v.22-23 innan jag kände utanpå magen för första gången.
Har man dessutom moderkakan i framvägg så dämpar ju den sparkarna.

I månad fem kändes det så för mig .Moderkakan sitter i framvägg.
 
Sv: Gravid utan minsta symptom

Delar hus med en lakare som fick till uppgift att utreda en potentiell cancer, det visade sig vara en bebis!

Pga att mamman led av endometrios sa hade bebisen fast in pa tarmvaggen alltsa utanfor livmodern! Tack vara att dar gar en stor blodader sa hade den kunnat overleva dar.

Hon "forlostes" med kejsarsnitt veckan efter, da var bebisen 28 veckor.

Min van var eld och lagor over detta, helt fantastiskt, aldrig att nagon klarat sig sa lange utanfor livmodern!

Jag undrar hur de berattade for den blivande mamman att det ar trots allt inte cancer...
 
Sv: Gravid utan minsta symptom

Pga att mamman led av endometrios sa hade bebisen fast in pa tarmvaggen alltsa utanfor livmodern! Tack vara att dar gar en stor blodader sa hade den kunnat overleva dar.

Hon "forlostes" med kejsarsnitt veckan efter, da var bebisen 28 veckor

Seriöst!! :eek: Det är ju helt ... galet!
 
Sv: Gravid utan minsta symptom

*knapphugg*

en kompis till mej fick reda på att hon var gravid i v24 har jag för mej. Hennes son är 1 månad äldre än min, men länge trodde vi att det bara var jag som var gravid :D
Hon sökte läkare pga problem med magen och att hon spydde blod, kunde aldrig ana att hon var gravid. Jag träffade henne 3dgr innan läkarbesöket och nä, inte en chans att jag skulle trott att hon var gravid då, min mage var ju större än hennes :grin: Vi pratade då om att hon inte än på några år ville ha barn...

Hon mådde bra hela tiden och hade inga särskilda känningar av att vara gravid medan jag spydde hela graviditeten och mådde allmänt kasst. Hon blev inte heller så stor om magen, hon gick över tiden, jag var större och födde 4 v för tidigt..

Hon fick en chock, hon har alltid varit väldigt noga med p-pillren för hon har varit bestämd med att hon vill vänta med barn, även om hon sen länge har ett stabilt förhållande.
Men inte bara jag tror att det är hennes mamma i himlen som måste ha ett finger med i spelet, hade min kompis fått bestämma själv hade det aldrig blivit nån bebis, vissa barn måste se till att komma till världen, de är bara meningen.. :D
 
Sv: Gravid utan minsta symptom

Min mamma var bara gravid med mig i 4 månader. Hon gick till läkaren pga ont i magen. Gravtest togs och visade negativt. Hon skickades hem med Treo Komp och ordination om att ta laxermedel och gasfri mat. :crazy: Hon märkte inte att hon var gravid förrän i månad 5 då hon hade ömma och svullna bröst. När hon klämde på det ena sprutade det mjölk :eek: DÅ hajade hon :D Mina sparkar bortförklarades som tarmrörelser och gaser på sjukhuset.

Hon fick en "kort" graviditet, men i gengäld hade jag kolik i 9 månader när jag kom ut i stället :angel:
 
Sv: Gravid utan minsta symptom

Min sambo fick veta att han skulle bli pappa när tjejen var i sjunde månaden. Hon hade fått en blodpropp, åkt in till läkaren och fick veta att "den här medicinen kan du tyvärr inte äta eftersom du är gravid". Hon hade gått upp en del i vikt men i samband med detta hade hon helt slutat träna så ingen tyckte att det var så konstigt och hon har visst pendlat en del i vikt innan också.
 
Sv: Gravid utan minsta symptom

*kl*

Känner en tjej som ska föda nu snart som heller inte märkte att hon var gravid. I SJÄTTE månaden kom läkarna fram till att hon var gravid, efter att ha satt henne på mediciner för gas i tarmar och allt vad de misstänkte...

Då var det ju för sent för abort, hon vill egentligen inte ha barnet, fadern vill inte ha barnet och hade dumpat tjejen ett par månader före graviditeten upptäcktes. :crazy:

Hon har inte mått dåligt alls under sin graviditet, inte ens ömma bröst och åt minipiller som hon inte fick mens utav, därav märkte hon inte att mensen var borta... Hon drack och rökte rejält under de där första 6 mån så jag hoppas innerligt att fostret inte tagit skada.
Det är nog bättre att må dåligt och faktiskt känna att man är gravid än att råka ut för nåt som henne.
 
Sv: Gravid utan minsta symptom

Jag intervjuade en kvinna en gång som gick hela graviditeten utan att veta att hon var gravid. Hon red unghästar dagen före förlossningen och började störtblöda.

I nästan alla sådana fall handlar det dock till stor del om förnekelse, enligt experter. Det passar kanske inte med barn och så misstolkar man kroppens signaler - greppar efter halmstrån.

Det verkar dock vanligare att man tror sig vara gravid utan att vara det. Psyket kan verkligen spela spratt.
 
Sv: Gravid utan minsta symptom

Jag hade inga symptom annat än ingen mens. JAg hade lite "mensvärk" emellanåt, men det hade jag ingen aning om att det kunde vara tecken på grav. Så kan jag ha lite innan mens samt vid ägglossning. Magen dröjde det länge innan den började växa. Det är nog faktiskt rel vanligt. Men sen kanske man normalt kollar upp lite tidigare än efter 5 mån varför man iinte fått mens!
 
Sv: Gravid utan minsta symptom

En 16-årig tjej här i stan åkte in till sjukhuset här för några månader sen pga kraftiga magsmärtor. Hon blev vidareskickad till förlossningen i sunderbyn. :angel:
Hon hade ingen aning om att hon var gravid. :eek:

Min kusin upptäckte inte att hon var gravid förrän i 5:e månaden. Hon hade iofs misstänkt det, men alla gravtest var negativa och hon hade mens precis som vanligt så till slut sökte hon läkarhjälp för att reda ut vad som var fel på henne. Läkaren sa till henne att "du är inte sjuk, du är bara jävligt gravid." :angel::rofl:
 
Sv: Gravid utan minsta symptom

*knapplån*

Jag har aldrig varit oplanerat gravid så jag har ju verkligen letat efter symptom. Men såhär i efterhand så kände jag kanske inget speciellt de första månaderna, iallafall inget som inte kunnat förklaras med gaser, stress och magkatarr. Men däremot svullnade min mage rejält direkt med båda barnen. Som tur var antog den en schysst bebismageform direkt. Första graviditeten var jag i v10 när en sjuksköterska frågade när jag skulle föda och i andra graviditeten frågade de första i v7... så nej, jag hade nog inte kunnat blunda helt för graviditeterna.

Fy va hemskt det måste vara att gå så långt och inte misstänka nåt och sen få reda på att man är gravid och veta att man har festat en hel del, rökt, ätit ädelost och massa annat "kul" som går fetbort när man är gravid! Jag skulle nog nästan leta fel på barnet sedan... typ "mitt barn är ett år men kan inte säga mamma trots att hans jämnåriga kompisar kan... tänk om det är mitt fel osv". *ryser* hemska tanke.
 
Sv: Gravid utan minsta symptom

jag har väldigt svårt att tro på historierna om folk som föder barn utan att fatta att dom varit gravida. :cool:

Jag har en bekant som från början var ganska stor, i slutet av 3:an på gymnasiet så gick hon ner väldigt mycket i vikt och på studenten hade hon ett "one night stand" med en kille. Några månader senare reste hon och ett gäng kompisar och backpackade i Indonesien och var borta ca 6 månader. Under resan gick hon upp nästan allt det hon gått ner men hon brydde sig inte så mycket eftersom hon var på semester, hon fick även ont i ryggen och svullna fötter men hon tänkte att det var för att hon konkade runt på en tung ryggsäck. Samma dag som dom skulle åka hem, dom var på flygplatsen i Bangkock, så fick hon jätte ont i magen och fick köras in till sjukhus, hon fattade ju inte vad någon sa men till slut sa läkaren på engelska att "nu kommer den snart", hon fattade inte vad han pratade om. Några minuter senare hade hon fött en son. Det blev lite kaos för hon fick inte lämna landet med sin nyfödda son eftersom han inte hade några papper eller pass, så hennes föräldrar fick åka ner och hämta hem dom.

Så visst kan det hända, även i lilla Sverige :)
 
Sv: Gravid utan minsta symptom

Men när det senare sticker ut en fot eller rumpa ibland borde man väl börja fundera på vad tarmarna sysslar med?

Men det är ju ganska sent?
I femte månaden (v18) kände jag de första små sparkarna, sen har det ju blivit mer och mer.
Men jag kan ju fortfarande inte i v 24 avgöra vad det är för kroppsdel jag känner. Och då har jag ändå moderkakan i bakvägg, har man den i framvägg känner man väl ännu mindre.
 
Sv: Gravid utan minsta symptom

Jag var i 5månaden när jag märkte att jag var gravid, då hade jag haft P-plåster och mens helatiden, hade tom varit och tagit cellprov utan att barnmorskan sett något. Vi hade haft lite jobbig i familjen med allvarliga sjukdommar, så jag hade inte tänkt så mkt på att jag gått upp några kg.

När sedan bröst mjölken började rinna när jag duchade så förstod jag vad det var för "fel". Ringde BM och fick en tid direkt och sedan tid för UL dagen efter. "lite" förvånade all runt om kringoss blev vi som inte skulle ha fler barn (har två då 13 o12år).Tjejerna tyckte inte det var kul alls att få ett syskon. Men nu när lilltjejen blivit stor(1år o 8mån ) så är hon storasyrrernas favorit dom "avgudar" henne och hon dom. Det bästa hon vet är att rida med ena syrran samt att åka moped med den andra. Så något problem med barnvakter har ju inte vi inte.
 
Sv: Gravid utan minsta symptom

Intressant att det inte är så ovanligt ändå. Trodde också först att hon kanske förnekat symptomen. Men de blev båda (hon och sambon) jätteglada för dena ovanliga överraskning.

Anledningen till att hon inte tog tag i att kolla varför hon inte fick mens tidigare var för att hon mådde så bra och ibland så går tiden så fort. Så plötsligt så hade det gått nästan ett halvår innan hon fick tummen ur och gjorde något åt saken.

Mvh

Tora
 
Sv: Gravid utan minsta symptom

Seriöst!! :eek: Det är ju helt ... galet!

Jag vet, du skulle sett vad det los i ogonen pa lakaren nar han berattade for oss stackars "housemates" om det, :D

Jag har inte ens funderat pa att spermier kan smita ivag pa det sattet ut i bukhalan....
 
Sv: Gravid utan minsta symptom

Jag vet, du skulle sett vad det los i ogonen pa lakaren nar han berattade for oss stackars "housemates" om det, :D

Jag har inte ens funderat pa att spermier kan smita ivag pa det sattet ut i bukhalan....

*fniss*

Det är ju faktiskt öppet rakt ut i bukhålan från äggledaren.
Jag har hört om ett fall där ett utomkvedshavandeskap (ectopic grav.) satt sig inkilad mellan lungan och levern, precis under diafragman. Det var ju inget höjdarställe precis... Som de måste ha letat efter det där embryot innan de hittade det! :eek:
 
Sv: Gravid utan minsta symptom

Men det är ju ganska sent?
I femte månaden (v18) kände jag de första små sparkarna, sen har det ju blivit mer och mer.
Men jag kan ju fortfarande inte i v 24 avgöra vad det är för kroppsdel jag känner. Och då har jag ändå moderkakan i bakvägg, har man den i framvägg känner man väl ännu mindre.

Ja fast jag var mest inne på hur otroligt jag tycker det låter att folk inte kunnat ana att de varit gravida när dom åker in till förlossningen.
Man kan säkert gå till 5e-6e månaden utan minsta symptom men om man inte känner något i månad 9 måste det ju bero på grov förnekelse?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min ena lilla hund har främst växt upp med Husse. Husse har därmed varit hennes favoritperson. Hon skulle gosa med honom mest, sitta i...
Svar
8
· Visningar
1 459
Senast: Grazing
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 397
Senast: Bapelsin
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 365
Senast: mars
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 462
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp