Gravid v.7 - och sängliggande - Hjälp!

M

minna_mook

garanterat førsta gången jag skriver på det hær forumet ! Nu ær det iaf såhær att jag blivit gravid.
F.r.om ägglossningen har jag mått ruskit dåligt. Inte klarat av viss mat, haft yrsel som gjort att jag bara kan stå i kortare perioder . Gått runt medkonstant illamående .

Trodde då att jag bara var sjuk och bestællde lækar timme. Inte va jag sjuk heller ! "bara" gravid .

Før var dag nu blir det bara værre och værre, igår klarade jag av att sitta några timmar under dagen, men resten fick jag ligga i sängen med en hink vid sidan av. Fick i mig kanske 2 ægg eftersom det ær den ænda jag klarar av att få i mig. Har blivit sjukskriven från jobb och klarar inte av vardagen. Lækaren ( som bara ær en huslækare - har tid hos BVC i veckan ) Sæger att det ær helt normalt med lite illamående men så illa som det blivit nu kan jag ju inte gå runt med.


DEt går så runt før mig och jag ær så orkesløs att jag ibland inte klarar att sitta. Hade jag inte haft en støttande sambo på sængkanten så hade jag nog inte klarat av att bo hemma.


Har lågt blodtryck, Jærnbrist och Underproduktion i køldkørteln Från børjan . Vilket gør mig ganska slø och orkesløs. Kan det kanske bara vara att graviditeten førværrar det eller ær det normalt att ha det som jag har det ?

Igår funderade vi på att åka in till lækaren nær jag hade det som værst - Vågar inte gå runt och må såhær tills onsdag !

Hur borde jag gøra ? Lægga mig och slappna av och tænka - såhær ær det att vara gravid eller åka till lækare ?
 
Sv: Gravid v.7 - och sängliggande - Hjälp!

Visst mår man skit när man är gravid & känner du att du behöver hjälp så är det nog inte helt fel att söka läkare.

Grattis förresten! :laugh:

Hoppas att det blir bättre för dej!
 
Sv: Gravid v.7 - och sängliggande - Hjälp!

En bekant till oss mådde så illa hela graviditeten. Hon kunde inte ta någon mat som hon hade lagat själv.Hon fick äta hos sin svärmor.
 
Sv: Gravid v.7 - och sängliggande - Hjälp!

Såsär mådde jag också de första fem månaderna, det var inte på något sätt kul och jag hade ofta tankar på abort och vi bestämde att vi absolut aldrig ska skaffa fler barn.........

Nu när lillan är sex månader så har jag nästan lyckats glömma hur dåligt jag mådde så det finns viss risk att det blir en liten till om något år!
 
Sv: Gravid v.7 - och sängliggande - Hjälp!

Har sagt så varje gång, vi har knåpat ihop tre stycken, mådde faktiskt bäst med trean!
Tips till TS är att ligga och äta, makaroner och isbergssallad är något som jag klarat av att äta.
Nu får många åksjuketabletter av läkare mot graviditetsillamående kanske något att be om?
 
Sv: Gravid v.7 - och sängliggande - Hjälp!

Vattenmelon , ægg och polarbrød med dansksalami.
Det absolut ænda som går ner !
 
Sv: Gravid v.7 - och sängliggande - Hjälp!

Hur borde jag gøra ? Lægga mig och slappna av och tænka - såhær ær det att vara gravid eller åka till lækare ?

En del kräks, går ner i vikt och blir så uttorkade att de måste få dropp. Håll koll på din vikt och hur mycket vätska du får i dig. Förhoppningsvis vänder det snart!
 

Liknande trådar

Relationer Efter vi åkt hem ifrån min pojkvæns væns 40 årsfest kænner jag att jag behøver lite pepp, tips och idéer utifrån... eller så vill jag...
Svar
18
· Visningar
2 513
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp