Pojkvænnens vænner *lååångt*

Allavarlika

Trådstartare
Efter vi åkt hem ifrån min pojkvæns væns 40 årsfest kænner jag att jag behøver lite pepp, tips och idéer utifrån... eller så vill jag bara skriva av mig lite. Tack før du ville titta in. :)

bakgrund: Jag har en pojkvæn sedan øver ett år tillbaka. Vi har ett fantastiskt førhållande med mycket kærlek och plats før varandra. Før ett par månader sedan flyttade jag in hos honom och vi lever nu tillsammans och det går finamang.

Han har tre superfina barn som bor hær varannan vecka och allt med dem går som på ræls. Med andra ord ær det I princip prima ballerina och vi har inga jætteproblem som hænger øver oss...

Nu till situationen: Igår kom vi hem ifrån en 14 dagars semester tillsammans med barnen. Det har varit fantastiskt och gått jætte bra. Min relation med barnen har utvecklats, vilket jag (och sækert också han) ær jætte glad och stolt øver. Jag jobbar mycket før att det ska bli bra før oss alla och barnen tycker verkligen om mig och jag dem. Nemas problemas.

Efter 14 dagar ær jag dock lite mør I kroppen. Vi har rest mycket och varit vældigt aktiva I 14 dagar så jag såg fram emot att få komma hem. Men samma dag som vi kom hem hade en av min pojkvæns bæsta vænner 40 års fødelsedagsfest och vi var bjudna. Jag sa att jag var trøtt (men ville gærna følja med før det betyder mycket før honom). Han svarade att han sagt till de andra att de inte skulle førvænta något och att vi nog skulle åka hem igen vid midnatt.

Min pojkvæn ælskar sina vænner och jag visste att det nog skulle stræcka sig liiite længre æn så, men sa inget och bjød på det. Precis som jag trodde var det en supermysig fest och alla var glada. Det var andra gången jag træffade hans vænner och deras flickvænner/fruar och jag kænde att det gick lite bættre den hær gången. Jag ville ge honom plats till att ha det kul, så jag minglade lite før mig sjælv och hade det trevligt.

Vid 24-tiden næmnde jag igen att jag var trøtt bara før att han inte skulle glømma. Øgonen blev trøtta, jag skulle køra hem och jag har næstan somnat framfør ratten førr och ønskar inte gøra det igen... Men jag ville gærna ge honom med tid eftersom han inte ser sina vænner så ofta.

På en punkt står han och jag tillsammans och pratar med en av hans vænner och trøttheten slår mig. Før att inte stå och glo som en idiot går jag ut och sætter mig utan att sæga något. Lite senare kommer vænnen ut och gør mig sællskap. Fler kommer in I samtalet och jag uppfattar det som något trevligt (att jag kan mingla utan pojkvænnens hjælp). Fortfarande ær jag trøtt och vill egentligen hem... Pojkvænnen kommer ut før att se hur jag har det och går sedan vidare in I ett samtal længre bort. Klockan ær 1.30 och jag kænner att jag nog måste dra mig. Lite motvilligt sæger jag till pojkvænnen att jag måste køra nu och han ber om 10 min, vilket han får.

Vi ær dem som kom sist till festen och blir dem som åker først. hejdåprocessen skyndas på av mig eftersom pojkvænnen tenderer till att dra ut på det. Væl I bilen berættar han att några av hans vænner frågade vad det var med mig och om jag var sur. Att han sjælv tyckte jag inte hade haft lika roligt som førsta gången jag møtte dem osv... Jag førklarade att jag tyckte det gick BÆTTRE den hær gången och att jag bara var trøtt.

Vi kom hem och sov... vaknade och såg att han stirrade in I væggen. Jag frågade såklart hur han hade det och han kom igen in på det som "hænde" igår. Vi pratade om det och ær nu eniga om att det ær færdigpratat.

Det jag vill ha hjælp med: Hans vænner betyder oerhørt mycket. Jag vill så gærna visa mig från min bæsta sida och igår kunde jag inte det eftersom jag var trøtt. Jag tycker generellt det ær lættare att prata med mænnen æn kvinnorna då det ær vældigt barnorienterade, medans mænnen pratar om annat. Jag tycker att jag nog lægger ner lite mycket energi på att "vara bra" och blir dærfør tidigare trøtt æn min pojkvæn.

Han ser dem inte så ofta så jag vill gærna vara dær och ge 100 %. Efter igår ær jag lite mer taggad till næsta gang, men jag vet inte riktigt vad jag kan gøra bættre...


Vad vill jag då med det hær?
Finns det någon som kænner igen sig? Har du något mingeltips? Kul æmnen att diskutera? Generellt hur man ger ett gott intryck? Vad vill kvinnor I 35-45 årsåldern prata om? Vi har inte många gemensamma vænner - hur ær er relation till pojkvænnens vænner?

Jag førstår ju att jag bara ska vara mig sjælv, men jag vill bara få något mer konkret att tænka på att jag kan gøra. Jag vill bara ha någon att diskutera det hær med...

Førstår om det ær lite flummigt :D
 
Sv: Pojkvænnens vænner *lååångt*

Kanske kvinnorna tror att du inte gillar dem om du fokuserar mest på männen?
Säkert har du sak att prata med kvinnorna om också. Husdjur kanske? Antar att du gillar djur eftersom du hänger här. ;)
 
Sv: Pojkvænnens vænner *lååångt*

Neej, det tror jag inte. Jag pratar ju med kvinnorna, men tycker bara generellt att det ær lite svårare att hitta nått skoj dær. Det gick ju mkt bættre igår æn førsta gången. Nu kunde man liksom tacka før sist o så...

Jag vet inte, jag blir bara så uttråkad nær man svarar på samma frågor hela tiden... Husdjur ær ett ganska bra æmne ja :) tack før det.
 
Sv: Pojkvænnens vænner *lååångt*

Vill du inte bli vän med hans vänner? När jag läser ditt inlägg får jag en känsla av att du bara vill att hans vänner ska gilla dig som människa, men att du faktiskt inte är speciellt intresserad av att bli vän med dem.

Givetvis kan det blir trist att i längden svara på samma frågor, men sådär blir det ju när du inte självmant bjuder på informationen. Ifall ingen vet någonting om dig och du inte berättar någonting så är det klart att de undrar. Du är ju tillsammans med deras kompis och ni har bara träffats två gånger!! Jag ser det som ett bra tecken att de är intresserade av vem du är och vad du är för person. Varför har du så tråkig inställning till deras frågor?

Vill du undvika att alla frågar får du lista ut vem i gruppen som styr snacket. Vem är det som skvallrar mest? Vem känner alla? Vem umgås med alla? För den personen berättar du så mycket som möjligt och till nästa fest kommer alla att veta, vilket innebär att du slipper svara på en massa frågor om och om igen.

Och samtalsämnen när man träffar nya personer? Man pratar ju om dem förstås! Vilka de är, vad de har för intressen, vad de gillar att göra, vem som hör ihop med vem så att man skaffar sig en bild över hur gruppen är sammanfogad och hur de känner varandra.
 
Sv: Pojkvænnens vænner *lååångt*

Hej Ramona.

Jag vill gærna bli væn med hans vænner!! Och det ær nog riktigt som du skriver att jag måste "ge" ut mer information om mig sjælv istællet før att sitta och vænta.
Nu ær det ju inte så att jag har ett stort problem med det hær. Det går framåt och jag ær sæker på att det bara kommer bli bættre och bættre. Men det ær fint att du konfronterar med att jag har dålig instællning till deras frågor.

Klart det måste få fråga før att få veta!! :up: Senare hittar man ju gemensamma intressen och grejer som man kan prata om.

Jo, gruppen ær stor. Det kan egentligen vara en bra idé att fokusera på vem de tillhør och vart de kommer ifrån. Jag kænner att jag behøver plugga :D Nær jag inte kommer ihåg tycker jag det ær lite pinsamt o så blir jag trøtt...

Tusen tack før ditt svar! Det gav mik lite nya idéer och en spark i baken.
 
Sv: Pojkvænnens vænner *lååångt*

Det verkar som om ni har hamnat i att du ska intervjuas och ev accepteras-rollen. Inte konstigt du blir nervös då.
Försök vänd på det. Vänta inte på att folk ska fråga dig saker. Ni kan samtala om saker utan att de måste veta massa fakta om dig. Man kan prata om stället man är på, typ "vad fint det är här, när byggdes det, har ni gjort det själva osv". Prata om kläder "snygg klänning, det är snyggt när det är den och den skärningen. Gillar du att sy? Bra med blankt tyg, då fastnar inte katthår. Jaså, har du katt också?" Osv, blabla utan att det. Blir lättsamt utan frågestund.

Det låter som om de inte vet vad de skall prata med dig om, därför ställer de frågor. Förekom det så verkar du öppnare och får kanske ett roligare samtal.

Tänk inte för mycket på att "det skall gå bra", då blir du nog också nervös. Du är inte där för att bli godkänd! du är redan godkänd, det är därför han tar med dig. ;)
Tänk istället på att din kille gillar dig och därför vill han ha dig med. Fokusera inte på att bli godkänd utan på att ha trevligt själv. Hamnar du i en trist intervju kan du ursäkta dig med att behöva på toa, och sedan går du till andra efter en sväng till badrummet.
 
Sv: Pojkvænnens vænner *lååångt*

jag håller med Ramona.
Jag är ofta en sån som försöker prata med nya människor i grupper och kan ibland lätt känna att det kan bli 1000-frågor om människan själv inte är så pratsam/frågabenägen.
Klart att du först och främsta ska vara dig själv- och är man inte översocial så behöver man ju inte spela det heller, men fråga tillbaka. fråga om barnen tex för att få en ingång till samtal. Även om jag inte har barn så lägger jag gärna några minuter på att prata om andras av ren artighet, precis som jag märker att andra ofta frågar några frågor om min häst om vi kommer in på det spåret, av ren artighet.
 
Sv: Pojkvænnens vænner *lååångt*

Då måste jag komma med ett tips. Om du hamnar i 1000 frågor situationen så backa och gå in på möjliga gemensamma intressen, böcker, filmer eller vädret.

Säger inte att just du gör det men vissa människor gillar att konversera genom att förhöra om barn (betyg), bostad, jobb, jobb, lön, bostadspris, föräldrars yrken, utbildning, mannens yrke osv. Medan andra kan sluta sig som musslor och vilja fly när någon vill kartlägga.
 
Senast ändrad:
Sv: Pojkvænnens vænner *lååångt*

det är ju oftast det jag försöker. Jag tror (hoppas) inte jag förhör folk utan försöker mer kartlägga vilket område vi kan prata om..
 
Sv: Pojkvænnens vænner *lååångt*

Förstår din man som gärna stannat längre med sina kompsar, har också hamnat med en trött partner på fest och det är tråkigt, även om det så klart blir så ibland.

Om ni har nån halv anledning kanske ni kan bjuda in vännerna till er, om de nu träffas så sällan så är det svårt att göra ett intryck (och komma ihåg rätt grejer om x antal människor man träffat 2 gånger)

Teilani/ som önskar att det fanns fler tillfällen att parta med polarna långbortistan
 
Sv: Pojkvænnens vænner *lååångt*

För mig låter det som om du ser de här tillställningarna mest som ett tillfälle att göra ett framträdande inför din pojkväns vänner. Så att de, och därmed han, ska gilla dig.

Om du försöker att bara ha trevligt istället, och träffa lite nya människor, så tror jag att det löser sig av sig själv.
 
Sv: Pojkvænnens vænner *lååångt*

Jag tror att det bästa är att acceptera läget och framför allt acceptera dig själv och hur du fungerar i en ny social situation som faktiskt inte behöver vara helt lätt. Tycker det var lite fel av din pojkvän att hänga upp sig på det där, han visste ju att du var trött, och av din beskrivning låter det som att du gjorde det bästa av situationen och att det funkade helt okej.

Jag känner igen mig, kan själv bli låst, bortkommen och tyst i sammanhang med många nya människor och det har varit skitjobbigt för mig tidigare då jag gång på gång blivit besviken på mig själv och velat ändra på mig. Sen jag alltmer lärt mig acceptera hur jag funkar går det så mycket lättare, jag vet att det blir bättre och bättre ju mer jag lär känna folk och att jag kan vara en skitkul typ att hänga med om jag får chansen att bli varm i kläderna, men det krävs helt enkelt en liten startsträcka och att jag har energi. Ibland pallar man inte och då är det inte ett misslyckande att dra därifrån, det visar bara att man respekterar sig själv.
Min pojkvän funkar helt annorlunda, blir snabbt polare med folk och har lätt att ta plats och vara i centrum, men han har andra issues och situationer där han inte fungerar så bra, som jag hade kunnat störa mig på, men vi måste låta varandra vara som vi är.

Det verkar inte som du har några större svårigheter och det kommer kännas mycket bättre för dig så småningom är jag övertygad om! :)
 
Sv: Pojkvænnens vænner *lååångt*

Kommer inte det här ge med sig med tiden? Ni kommer väl träffa hans vänner (och dina vänner?) i mindre sammanhang framöver och då är det lättare att lära känna varandra.

Jag tycker din sambo gör en alldeles för stor grej av kvällen. Du hade redan förvarnat om att du är trött och du tycker själv att det gick bra. Han borde väl vara glad om du var nöjd och hade trevligt? Du är väl ingenting som ska visas upp och presenteras på ett särskilt sätt. Du är du.
 
Sv: Pojkvænnens vænner *lååångt*

Superhärligt inlägg!!

Jag är påväg hem från jobb och kände mig lite sliten.... Läser det här och skiner upp som en liten sol. Jag tror bara jag vill väldigt mycket och känner jag att jag bara är det minsta trött tror jag att det ska förstöra hela kvällen. "åh, nu är jag trött, då blir jag nog jätte tråkig och....."

Jag ska föröka vila lite mer i mig själv :) inte så lätt, men den här tråden hjälper.
 
Sv: Pojkvænnens vænner *lååångt*

Min sambo bad om ursäkt att han lät så sur så det kände han nog också :)

Ja, det gör det nog. Ibland blir jag bara så trött och nu behövde jag höra det ifrån någon annan än mig själv. Tack!
 
Sv: Pojkvænnens vænner *lååångt*

:bow: MKT bra inlägg, kan bara instämma! Sedan tycker jag att TS pojkvän inte var helt schysst, man säger ju inte att man är trött för att man vill vara otrevlig. Ska man sedan förväntas köra bil vill då jag inte vara halvt medvetslös av trötthet.
 
Sv: Pojkvænnens vænner *lååångt*

Jag håller med! Herrejisses, klockan var 1.30, då skulle jag ha varit däckad för länge sen!!!
Handlade ju inte direkt om att du ville åka hem tidigt...

Tror att det kommer att lösa sig framöver, många fina tips har du ju fått här, och jag ska försöka komma ihåg dem om/när jag hamnar i mingelsituation nästa gång :)
 
Sv: Pojkvænnens vænner *lååångt*

Jag förstår inte varför det var du som körde. Lite vin funkar ju ofta som ett socialt smörjmedel, som jag tycker att din partner borde ha unnat dig och så kunde han ha kört.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag vet att det ær vanligast att man læmnar sin hona hemma hos hanen men det passade inte hankattsægaren så dærfør lånade jag hem honom...
Svar
9
· Visningar
1 850
Senast: bengeten
·
Övr. Katt -En kompis har två søner, en ær fyra och den andra sex. Dom ville hemskt gærna ha en katt och i somras så fick dom en kattunge. Hon...
Svar
5
· Visningar
1 581
Senast: bengeten
·
Katthälsa Såfin har nyss fyllt nitton år och ær kanske att jæmføra med en mænsklig nittoåring. Hon har har hypertyreose, =høg førbrænning, och...
Svar
0
· Visningar
774
Senast: Skjøldur
·
H
Ridning Jag trænar en ryttare som ridit några år på ridskola men som har fruktansvært dåkig balans. I skritt fungerar det bra, sitsen ær fin...
Svar
3
· Visningar
1 896
Senast: Hæst
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp