Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

semlis777

om man är arblös när man blir gravid och inte hittar något jobb,har man rätt till någon ersättning då?
 
Sv: gravid

Skrev faktiskt till försäkringskassan och frågade just detta och svaret jag fick (har jobbat och sedan pluggat och är nu arbetslös) var att om man i ett sträck utan uppehåll efter tiden man arbetat antingen studerat (tror man skulle ha tagit examen och att det måste vara studier som berätigar till studiestöd) eller varit inskriven på arbetsförmedlingen. Men då skulle man alltså få penningen beräknat på det jobb man hade innan studierna o arbetslösheten.
MEN h*n kunde inte lova något om summan förrän då man skickar in intyget att man är gravid.

Hoppas du förstår min kryptiska text.
 
Sv: gravid

Visst har man rätt till föräldrapenning, oavsett vad du har gjort innan.
Har du inte haft något jobb innan du blir gravid så finns en absolut lägstanivå på föräldrapenningen som ALLA kan få. Nivån blir höggre OM du har en SGI som är högre. FP beräknas på de senaste 6 månadernas faktiska inkomst - bortset från det semlis skrev ovan.
 
Sv: gravid

du kan få fp baserat på jobb du haft innan arbetslösheten :-) dock får man inte ha glappdagar utan sysselsättning... tex. att du blev arbetslös i juni men skrev dig på arbetsförmedlingen först i juli....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
636
Senast: gulakatten
·
Småbarn Min son har alltid varit rätt mammig. Men sedan jag blev gravid har det blivit extremt! Sonen(2,5) är nu jättemammig och väljer alltid...
Svar
8
· Visningar
1 239
Senast: Sedna
·
Gravid - 1år Man blir ju galen när man googlar, som gravid får man ju inte göra typ något alls…. Googlar man på jacuzzi så står det att man ska...
Svar
9
· Visningar
1 629
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 434
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp