Bukefalos 28 år!

Gravidpeng/föräldraledig

misan

Trådstartare
Nu när vi har nr 2 på väg har jag sökt graviditetspeng pga tungt arbete. Storebror kommer att gå 15 h/vecka på dagis. Pappan tar nu ut 3 föräldradagar i veckan, men när jag får gravidpeng (ja, förutsatt att det blir beviljat såklart), får han ändå ta ut föräldrapeng fast jag är hemma? Såklart vill jag va hemma med sonen men ärligt talat vet jag inte hur mycket jag orkar pga foglossning, karpaltunnelsyndrom, och allmän gravidtrötthet...
Det gäller ju inte samma barn egentligen, och ärligt talat tycker jag inte det borde spela nån roll alls när man tar ut sina föräldradagar eftersom det ändå är ett begränsat antal dagar, men det är en annan fråga ;)
 
Sv: Gravidpeng/föräldraledig

Det är ju två skilda barn det handlar om, dvs pappan går på storebrors föräldradagar och du har ju gravidpeng för det kommande barnet. Jag tror absolut att det är okej.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Barn Hur fungerar det att sjukskriva sig från föräldraledigheten? Brukar det ge problem? Jag fick precis sjukt ryggskott och det är totalt...
Svar
2
· Visningar
1 580
Senast: cherie
·
Relationer Jag vet inte hur jag ska formulera mig för att någon ska förstå jag känner mig så fruktansvärt ensam, har haft en relation i 6 år som...
Svar
10
· Visningar
3 233
Senast: Anders
·
Småbarn Jag fick mitt första barn i november -18 och har varit mammaledig sedan dess. Jag och min man har hittills varit hemma hela denna tid...
2
Svar
23
· Visningar
4 316
Senast: ako
·
Övr. Barn Hade en intressant diskussion på ämnet. Hur har pappans roll i barnets/barnens uppväxt förändrats under "senare tid" (säg senaste 20-30...
26 27 28
Svar
540
· Visningar
32 051

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp