Grimma till litet med brett huvud (arabkorsning)

Rialavargen

Trådstartare
Har en appaloosa/arab. Hennes huvud är kort men brett. Cob-grimmornas nosrem hamnar nere vid mulen och ponny blir för litet runt ganascherna. Ingen grimma sitter bra... Förrutom repgrimma, den sitter bra.
Cob-grimmorna är för långa i sidostyckerna.
Har ni något förslag vilket märke jag ska kika efter?
 
Sv: Grimma till litet med brett huvud (arabkorsning)

Bucas :)

Hade samma problem förr med en häst som hade breda ganascher.
 
Sv: Grimma till litet med brett huvud (arabkorsning)

Tack.
Hur är då storlekarna? Ska jag satsa på en cob, som är hennes storlek på träns?

Tack igen:-)
 
Sv: Grimma till litet med brett huvud (arabkorsning)

De är normala i storlekarna i övrigt skulle jag tro, hade cob på ett fullblod jag hade som hade cob eller full på träns (om man spände upp full), mina nuvarande hästar har alla full på dessa grimmor samt övriga, utom en som har xfull och han kan ha full på bucas på yttersta hålet, men då passar det ändå runt ganascherna.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 253
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 744
Senast: lillamy73
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 012
Hästmänniskan Skulle gärna vilja ha lite hjälp om vilken storlek på häst som skulle passa mig bäst . Jag är en tjej på 25 år som till våren tänkte...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 457

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp