Bukefalos 28 år!

Gris SORROW! Tilde ....

KungTulle

Trådstartare
Är litet ledsen i ögat för på fredag kommer lantbrukstjänst och avlivar Tilde.:cry:

Hon är ju en gammal gris och nu har hennes ena höft blivit så dålig att hon mest bara vill ligga ner, och hela hon ser jätteledsen ut. Iofs äter hon bra men hon har så himla ont i sin höft.

Veterinären tittade litet extra på henne idag när hon var här och omvaccinerade grisarna och hon tyckte också att det här blir bäst för Tilde.

Sorgligast är nog att jag inte får begrava henne eftersom det är totalförbud att gräva ner grisar :( utan lantbrukstjänst kommer ta henne med sig till destruktion.

I morgon ska jag gå och köpa en stor påse ostbågar för det är Tildes favoritgodis och det ska hon få massor av!

/Kung Tulle
 
Sv: Gris SORROW! Tilde ....

Fast nya lilla suggan Nasa brunstade som tusan idag och Turold har betäckt henne flera gånger!

Så om 114 dagar kommer med litet tur nya små söta grisar till gården!

/Kung Tulle
 
Sv: Gris SORROW! Tilde ....

Så tråkigt.
Hur gammal är hon?


Kommer ihåg för ett tag sedan när du skrev om att hon var dålig.
Men då bättrade hon på sig.
Det är rätt beslut du tagit, men ack så sorgligt....

:love: :cry:
 
Sv: Gris SORROW! Tilde ....

Jag är så himla ledsen. Var nyss och köpte ostbågar. Var bara ute i stallet i morse och gav frukost.

Var i stan och planterade litet blommor på min fars grav också, första gången jag var där sedan hans urna blev nersatt.

Också en jobbig grej.

Borde gå ut i stallet nu men jag kan inte, jag bara gråter och gråter.

Jag vill inte att Tilde ska vara gammal. Jag vill att det ska vara en glad och pigg och frisk Tilde därute.

Jag skrev ju en ledsen tråd inne på senior och en massa dummingar skrev bara elaka svar. :cry: Så jag gråter för det också och önskar att dom skulle komma hit så jag kunde slå dom hårt litet överallt!

Tack för att ni här är snälla åtminstone.

/KT
 
Sv: Gris SORROW! Tilde ....

Nu blir jag med ledsen när jag läser om din sorg.

Tilde har varit en viktig del i ditt liv.
Jag ska tänka på er i morgon.

Kramar!!
 
Sv: Gris SORROW! Tilde ....

Klockan 10.15 idag var lantbrukstjänst här och bultade Tilde.

Hon klarade knappast av att gå ut på gårdsplanen ens. Men hon dog med nosen nerstucken i en hög med kornkross.

Som alltid är lantbrukstjänst snälla, trevliga mycket psykologiska och framförallt duktiga på sitt jobb.:bow:

Men det ÄR tråkigt att det är totalförbud att begrava grisar numera. Jag klippte av litet av hennes svanshår och ska begrava det istället under träden där vi brukar begrava alla smådjur.

/KT
 
Sv: Gris SORROW! Tilde ....

KungTulle skrev:
Jag skrev ju en ledsen tråd inne på senior och en massa dummingar skrev bara elaka svar. :cry: Så jag gråter för det också och önskar att dom skulle komma hit så jag kunde slå dom hårt litet överallt!

Tack för att ni här är snälla åtminstone.

/KT

Tycker de flesta var stöttande och uppmuntrande i den tråden jag..
 
Sv: Gris SORROW! Tilde ....

KungTulle skrev:
Jag skrev ju en ledsen tråd inne på senior och en massa dummingar skrev bara elaka svar. :cry: Så jag gråter för det också och önskar att dom skulle komma hit så jag kunde slå dom hårt litet överallt!
[KT

Läste den tidigare idag och tyckte att alla var snälla...
 
Sv: Gris SORROW! Tilde ....

Jag låg och kliade min älsklingsgris idag och tänkte på dig och Tilde.

I hans ögon kan man se sin egen själ.
Han är mitt :love:

Jag föstår att du är ledsen, vi tänker på dig härifrån.

Och på Tilde.


:cry:
 

Liknande trådar

Övr. Djur Åh det är så trist. Min gamla minigrissugga har fått lunginflamation. Hon var hängig ett par dagar så jag satte henne i egen box med...
Svar
17
· Visningar
1 270
Övr. Djur Var och hämtade en sugga idag. Ingen trevlig syn precis....:cry: . Damen som ägt henne köpte henne som liten på en djurmarknad hon...
Svar
17
· Visningar
2 323
Senast: pokara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp