Bukefalos 28 år!

Grönt kort och rytt-licens

Spirit

Trådstartare
Kan man anmäla sig till en Distanstävling innan man fått sitt gröna kort och löst Ryttlicensen?

Jag läser grönt kort nu men det tar ett tag innan det är klart. Och vill gärna tävla en tävling i Juni och man kan anmäla sig sig redan nu till tävlingen.

Så jag undrar:
Kan man skicka in anmälningsblanketten redan nu och ta det gröna kortet i lugn och ro o sen lösa ryttarlicensen inom rimlig tid så allt är klart på tävlingsdagen?
Eller allt måste vara iordning innan man anmäler sig??

Jag har bara tävlat klubbtävling innan i hoppning, därmed har jag ingen aning faktiskt vad som gäller.

Tacksam för svar.
 
Du kan väl anmäla dig först och skaffa alla nödvändiga handlingar sen - men vad är det för vits med att anmäla sig till en junitävling i februari?? Det är ju sååå mycket som kan hända så att man inte kan tävla i juni.
 
Där är bara 40 platser på den tävlingen.

Vill vara säker på att få en plats. Är två som skall rida ihopa. Skulle det inte gå att starta i Juni så får jag ta smällen då *saklig*.

Funderar även på att rida Vedermars PP på 30 km 1:a Maj
För att känna efter hur det är att rida distans & hur hästen känns.
 
Jag har fått svar på min fråga.
Är ok att anmäla sig först o fixa resten av lisenserna efteråt. Bara det är klart innan Tävlingsdagen!!
 

Liknande trådar

Tävling Jag har en sexårig new forest som jag tävlar dressyr med mot stora hästar (jag är 26). Hästen ifråga ligger precis på gränsen mellan c-...
Svar
8
· Visningar
3 496
Senast: Miljon
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 406
Senast: Habina
·
Hästvård Hej alla! Min stora halvblodskille skadade sig på något konstigt sätt i hagen i april. Han var först tjock om hela benet. Några dagar...
Svar
13
· Visningar
3 832
Senast: lil-sis
·
Ridning Hej! Jag känner att det är dags att börja tävla. Jag har känt så ett tag men aldrig tagit tag i det på riktig!:) Så nu är det dags...
Svar
5
· Visningar
1 294
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp