Bukefalos 28 år!

grönt kort

M

mathil

Hej jag håller på att ta grönt kort och jag skulle vilja ha exempel på frågor som kan komma på provet. Jag vet att det är olika prov men ändå så man har ett hum
 
Sv: grönt kort

Frågorna har med tävling att göra,
du får ha TR att titta i.

Det är ett teoretiskt prov samt ett praktiskt prov

läs mera här
 
Sv: grönt kort

men om det bara är en som ska göra det, ska men även då ha eyy praktidkt prov...?!
 
Sv: grönt kort

Jag tog grönt kort förra helgen :bump:
Fick 100% rätt!

Vi hade TR att slå upp i, fast jag slog upp 2 saker tror jag, resten satt i huvudet.
Men min lärare sa att provet var för att visa att man kunde slå upp i TR och det var det det handlade om, man behövde inte ha allt i huvudet.

Några frågor;
Hur många klubbar får delta i en inbjudningstävling? (5+hemmaklubben=6)
Hur gammal måste man vara för att leda hingst på en tävlingsplats? (16)
Hur ska du lasta av hästen på tävlingsplatsen? (Med träns)
Vad behöver du för att tävla lokal tävling?
Vad behöver din ponny för att tävla lokal tävling?

osv.
 
Sv: grönt kort

Tack för frågorna! :bow: Ska ta med oss några frågor var och slå i Tr efter svarne.
 
Sv: grönt kort

de va nån försäkringsfråga på mitt papper ja gjorde i sommras.. oj va ja va oseriös.. kollade i tr en gång sen skrev ja bara.. orkade inte vänta på böckerna..
gjorde mitt första gröntkort prov när ja va nio.. kan meddela att ja inte fattade någonting då. men nu så klarade ja de galant 6 år senare ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Tror att jag ska ta tag i sadelbyte i vinter och funderar en del kring vad som skulle kunna vara aktuellt att prova. Tänker en del...
Svar
6
· Visningar
906
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej, Jag ska köra upp för BE-körkort och måste hyra ett släp som är tillräckligt tungt men som jag ändå kan köra till provet med min...
Svar
13
· Visningar
1 588
Senast: fio
·
Anläggning :idea: :wtf: Hiss eller diss!?? Vettigt folk med erfarenhet av olika hästgrejer sökes! Vad tycker du om en särskild sak, är det en bra...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 453
Foder & Strö Hej! Första gången jag eventuellt kommer fodra högdräktigt sto nästa vår. (Näringsbehov har jag koll på. ) Men nu när jag sitter och...
Svar
6
· Visningar
664
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • SD:s trollfabrik
  • Var vill vi bo?
  • Personalmöten

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp