Bukefalos 28 år!

Gudrun Grisar NU!

KungTulle

Trådstartare
Ahhha!

Var prcis ute och kollade till Gudrun....hon ligger och grisar 2 st ute!


Ska rusa ut med kameran nu!!!!

/KT
 
Sv: Gudrun Grisar NU!

Lycka till Gudrun och Tulle med era små "svin" :)
 
Sv: Gudrun Grisar NU!

Det kom en till....:bump:

1. Svart

2. Vit ( var slemmigare än den svarte så jag antar den fötts som no 2)

3. Svart

Har fått ett par bilder av de nyfödda samt en kort filmsnutt precis när kulting no 3 hamnat i halmen. Stora kameran inne igen på laddning. Ska se om jag kan filma lite med den lilla kameran men den behöver förbannat med ljus!

/KT
 
Sv: Gudrun Grisar NU!

2. Vit ( var slemmigare än den svarte så jag antar den fötts som no 2)



/KT

Korrigering. Den vita kultingen är prickig.

Dessutom föddes nu nr 4. (Svart). Den rörde sig inte och jag kunde inte få liv i den trots ganska omild massage och konstgjord andning.

Strax efter kom no 5. En svart yster krabat som på nolltid kravlade sig ur fosterhinnorna.

Men det kan ev komma fler eftersom hon fortfarande krystar i perioder. Gudrun har prcis gett första ordentliga diandet till kultingarna. Dvs släppt till ordentligt med mjölk så det blev rena orgien bland de 3 förstfödda. No 5 var mest lite förvirrad.....men slickad litet på varirande spenar.

/KT
 
Sv: Gudrun Grisar NU!

Jippi! :bump:

Det är första gången hon har grisat mitt på dan. Här har hon bara grisat på nätterna.
Vilken lycka för dig att få vara med och se det.
Av de 4 kullar hon har fått hos mig, så är det bara EN grisning jag har varit med på.
Det har räckt att jag har varit inne på toa eller bara ha tagit en macka, så har hon varit klar när jag kommer ut.

Kul att det blev en prickig också. Det tyder ju på att Börje bär på anlagen i alla fall.:)
Jag blev lite fundersam när du sa vit. För det ska inte kunna gå med den kombinationen, men ingen regel utan undantag.

Jag ser fram mot lite bilder och film.:love:

Estrella är stor som en fotboll, men hon visar inget större intresse ännu för att vilja grisa.
Väntan är olidlig, för hon SKA ju grisa idag.:eek:
Men det är klart.....Det är ju ingen som har talat om för henne att det är dags nu.:angel:

Självklart kommer det info om henne också.;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Gudrun Grisar NU!

Psst....Det kanske är dags att registrera din uppfödning hos SMGS igen? :angel:
Du är saknad.:smirk:
 
Sv: Gudrun Grisar NU!

Psst....Det kanske är dags att registrera din uppfödning hos SMGS igen? :angel:
Du är saknad.:smirk:

Jo det e tänkt så. Men jag hade ju nästan gett upp när jag fick tag på Gudrun.

De andra två suggorna har ju gått med galt hela tiden i över 2 års tid nu. ( Först Turold och sedan Börje utan resultat) så jag kände det som att ifall det inte gick med Gudrun skulle grisarna avvecklas allt eftersom. Dvs skaffa bra nya hem till så många som möjligt och ha kvar 2 st utan tanke på avel alls.

Fast nu har jag ju haft 2 kullar :). Så då borde jag ju bli godkänd som uppfödare eller? :angel:

/KT
 
Sv: Gudrun Grisar NU!

Så här såg Estrella ut i morse när hon hälsade på i foderrummet. :angel:

estrelladr.jpg


Du ska jag gå ut för att titta till henne igen. :angel:
Jag har varit upp två gånger inatt. :cool:
 
Sv: Gudrun Grisar NU!

Världen e stor och ny!

Gudrungrisar14feb2008017.jpg


Mamma är som ett jättehögt berg, men spenen smakar gott!

Gudrungrisar14feb2008019.jpg


Storebror klättrar duktigt!

Gudrungrisar14feb2008022.jpg



/KT
 
Sv: Gudrun Grisar NU!

Nu kom en lillebror till!

Gudrungrisar14feb2008026.jpg


Tittut!

Gudrungrisar14feb2008031.jpg


Mmmm smaskens!

Gudrungrisar14feb2008035.jpg


Mjölkbaren har öppnat för säsongen!

Gudrungrisar14feb2008040.jpg


Nu ska jag ladda lite filmer!

/KT
 

Liknande trådar

Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
770
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
591
Senast: cili
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: ryujaneiro
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 932
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp