Gummi-matta?

AnnaJL

Trådstartare
Vårat stall är egentligen ett kostall. Vi har byggt tre boxar på sidorna om fodergången och fyllt rännan, där man har skrapat ner koskiten, med spån. Men det finns två plåtluckor i golvet på vardera sida om fodergången. På ena sidan där det finns två boxar så märks inte luckorna men på sidan där min box är så skramlar de när man kliver på dem. Och jag vet ju inte om hästen jag köper skulle bli rädd för skramlet och kanske inte våga gå in i stallet igen så jag funderar på hur man ska göra?

Kan man lägga en såndär gummi-matta över, en sån som finns i ishallar? Eller har ni några andra förslag?

(Hoppas ni fattar min beskrivning av stallet!)

Mvh Anna
 
Sv: Gummi-matta?

Jag tycker att du ska köpa en gummimatta och lägga över för säkerhets skull :)
 
Sv: Gummi-matta?

Kan man inte plocka bort luckorna och gjuta igen hålet som finns under :idea:
 
Sv: Gummi-matta?

Ett annat tips är att bygga upp golvet i rännorna med impregnerat trä (det grövsta du hittar), det måste bli väldigt dyrt och skitigt att ha spån i rännorna.
 
Sv: Gummi-matta?

savage skrev:
Ett annat tips är att bygga upp golvet i rännorna med impregnerat trä (det grövsta du hittar), det måste bli väldigt dyrt och skitigt att ha spån i rännorna.

Det kanske vi skulle, ska prata med snickaren (pappa) får se vad han säger.

Vet någon vart man kan köpa en gummi-matta??
 

Liknande trådar

Anläggning Så har jag äntligen kommit fram till en stallritning som jag faktiskt gillar. Jag tror att jag har tänkt igenom det mesta. För att vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
9 774
Senast: MaRomer
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 506
Senast: Lisa2014
·
Anläggning Mitt lilla stall har 3 boxar och är byggt som häststall någon gång på 80-talet. Det ligger väldigt öppet vid havet och det blåser ofta...
Svar
2
· Visningar
1 174
Senast: Lindsen
·
Anläggning Vi bygger stall med fyra boxar från grunden och jag tänkte att det kunde vara roligt att dela och diskutera. Det är ett kallstall...
Svar
1
· Visningar
3 720
Senast: fejt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp