Bukefalos 28 år!

"Hackigt" / "segt" internet

cherie

Trådstartare
När vi surfar har det börjat hacka en väldans mycket! Det spelar ingen roll om det är IE eller Firefox, det gör ingen skillnad. Det är inte fel på själva hastigheten på internet eller dylikt. Däremot så "hakar" webbläsarna hela tiden upp sig, stannar och blir timglas länge när man vill scrolla ner på en vanlig sida (t.ex. bukefalos), blir "sidan svarar inte" men hoppar igång igen efter några sekunder osv. Börjar bli mycket irriterande för det tar så lång tid att göra allting! Någon som vet vad det beror på?

Datorn är bara cirka 6 månader gammal så vi funderar på att lämna in den men det känns så diffust problem samtidigt...
 
Sv: "Hackigt" / "segt" internet

Kan det vara annonser(i Flash) som tar musten ur datorn? Har du testat Adblock Plus till Firefox? :)
 
Senast ändrad:
Sv: "Hackigt" / "segt" internet

Laddade hem den nu, även om jag inte tror att det är alla annonser. Det an liksom vara startsidan som hakar upp sig (det är Googles, helt utan annonser typ) så man inte kan klicka sig vidare. Dessutom började problemen för cirka en månad sedan, har aldrig varit så förut. Men skönt ändå utan annonser :D
 
Sv: "Hackigt" / "segt" internet

Redan gjort när problemen började, gjorde ingen skillnad tyvärr!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har Norton som virusprogram. Nu har det titt som tätt börjat dyka upp varningar om att virusskyddet är inaktiverat. Det är alltså en...
Svar
5
· Visningar
1 194
Senast: Yukionna
·
S
IT & mobiler Varken på bilddagboken, photobucket eller min blogg eller på andra tänkbara sidor. Jag har kunnat ladda upp innan med den här datorn...
Svar
1
· Visningar
852
Senast: Ananys
·
IT & mobiler Hej, här kommer för ovanlighetens skull en datorrelaterad fråga från mig. Jag har den senaste veckan haft problem med att datorn utan...
Svar
4
· Visningar
1 141
Senast: Riley
·
IT & mobiler Min mamma har sedan drygt ett år haft bolaget ABC som internetleverantör. Det har fungerat bra och hastigheten har hållts rätt bra. En...
Svar
2
· Visningar
945
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp