Hackspettsunge på altanen..

I

Illusion

Hejsan,
Jag är i gotland nu och det är en hackspettsunge på altanen, den sitter ner med huvudet i "ryggen", själv tror jag att den försöker gömma sej eller sova.
Den har hoppat runt lite och klättrat på en vägg men ramlat ner lite mer än två gånger. Sedan har den gömt sej bakom en kassa och "hackat" i den.
Det verkar som att den inte kan flyga och jag undrar om vi bara ska låta den vara, ringa vet. eller hjälpa till, men hur i så fall?
 
Sv: Hackspettsunge på altanen..

Nu har vi gjort så att vi tog en handduk och bar den till ett träd så att den fick hoppa över till det. Sedan stannade jag för att titta hur det gick och såg hur den åt några skogsmyror. Jag vet inte om den kommer klara sej då det verkar som att den inte kan flyga, och det är ju viktigt för fåglar. Men den fick nog i sej lite näring iallafall. (:
 
Sv: Hackspettsunge på altanen..

Två bilder.. :D






En riktig sötnos.. :bump:
 
Sv: Hackspettsunge på altanen..

Åh, vilken gullpllutt! :D :love:
Fågelungar är såååååååååååååå söta! :bump:
 
Sv: Hackspettsunge på altanen..

Ni kan hjälpa den lite på traven genom att ta lite blöt kattmat och trycka in i olika skrymslor i trädet, är den inte allt för dålig pickar den i sig det.
 
Sv: Hackspettsunge på altanen..

Gud så vacker! Jag hade inte kunnat hålla fingrarna i styr utan snott med den hem på direkten :S
En sån liten klarar sig väl inte utan sina föräldrar? :(
 
Sv: Hackspettsunge på altanen..

kl

Så söt! har inte så mycket att komma med tyvärr. Oftast när de har näbben i ryggfjädrarna sover dem, och/eller försöker hålla värmen.

Edit: Såg nu att tråden var gammal. Till nästa gång/om någon är med om liknande så är det bästa att göra om man är tveksam att ringa viltjouren och fråga. Oftast är det bäst att låta de vara.
 

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
864
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 391
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 560
Senast: sjoberga
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 428
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp