Häftiga djur

gul_zebra

Trådstartare
Vi vet väl alla att det finns djur som av någon anledning helt enkelt är skitcoola. Vilka tycker ni är häftiga, och varför? :D

Jag kan då bidra med pistolräkan iaf. Bara det faktum att den skjuter bubblor som orsakar en tryckvåg för att ha ihjäl byten är ju skitcoolt, att bubblorna dessutom är lika varma som solen när de imploderar är bannemig ännu coolare och att de kan ha sönder bla akvarier med tryckvågen är så jävla häftigt. Vadå passande namn liksom :bump:
Filmer: http://www.youtube.com/watch?v=ytMJpmDATgY
http://www.snabbstart.com/film/81feb728f9
 
Sv: Häftiga djur

Jag måste nog säga sjökor! (manater) finns det något coolare djur? osså diggar jag bältor. Dom verkar så obrydda om livet på nåt sätt :rofl:
 
Sv: Häftiga djur

Är barnsligt förtjust i flodhästar, åsnor (lurarna!) och såna där jättemarsvin, kapybaror.
 
Sv: Häftiga djur

*knapp*

Guuuud vad somliga är dåliga på att motivera varför djuren är så häftiga! :p

(Dyngbaggen är ju given dock, att man öht kan med att rulla bajs utan att dö av äckelhet är i sig jävligt häftigt :D)
 
Sv: Häftiga djur

Nakenråttor (naked mole rats, inte nakna tamråttor) är jävligt häftiga de också förresten. Dels för att de är så fula, dels för att de är så söta, dels för att de är som myror fast de är gnagare, men mest för att de ser ut som snoppar :banana:
 
Sv: Häftiga djur

dik-dik och capybara! :love: :love: :love:

de är coola för de är små och ovanliga och skrämmer barn på zoon.

tvättbjörnar är också coola, men inte när man hittar dem i soptunnan klockan fyra på morgonen. de kan föra ett rent djävulskt väsen!
 
Sv: Häftiga djur

Äsch, motiveringarna tappades bort någonstans halvvägs... ;)

Om man bortser från att mina djur ser coola ut så är alla tre placerade i sin egen ordning och har alltså inga riktigt nära släktingar. Klippdassen är närmast släkt med elefanter och sjökor...
 
Sv: Häftiga djur

Mulor. Hands down. Djurrikets hot-rods.....
 
Sv: Häftiga djur

Nakenråttor (naked mole rats, inte nakna tamråttor) är jävligt häftiga de också förresten. Dels för att de är så fula, dels för att de är så söta, dels för att de är som myror fast de är gnagare, men mest för att de ser ut som snoppar :banana:

Roligaste motiveringen ever! :rofl: :rofl: :bow:
 
Sv: Häftiga djur

Självklart lädersköldpaddor!!!

Oerhört coola djur med exotiskt floddrakeutseende och en faiblesse för sniglar och småfisk!!!

Min gulliga Trymon som är en Apalone ferox.

Trymonportrait.jpg


Det enda är att dom blir väldigt stora som vuxna och i fångenskap behöver dom riktigt stora akvarium. Då menar jag RIKTIGT stora!!!!!!

Jag ska i år på allvar jaga fatt på ett ännu större akvarium, nu har han ett som är 110 cm långt och 45 cm brett. Fördelen är att man kan köpa fiskakvarier väldigt billigt om det är spricka i en ruta. Och ligger sprickan i akvariets övre tredjedel är det fortfarande tillräckligt med plats till simvatten för en sköldis!!!

/KT
 
Sv: Häftiga djur

Komodovaranen. Utdelar ett bett, låter bytet springa och går och solar ett slag. Vet att munbakterierna gör jobbet och att bytet kommer att dö i blodförgiftning inom några dagar. Bor på en ö, hittar bytet så småningom, det blir bara godare om det får "ligga till sig" lite.

komodo_dragon.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp