Bukefalos 28 år!

Härstamning, dålig koll!!!

Texaz

Trådstartare
Varit ifrån travet för länge, och har inte längre någon koll:crazy:

Ettåring som jag ev kan få ta över, men är det något att ha????

e. Turbo Sund, mamman ostartad USA-import e. Cantab Hall .....
 
Sv: Härstamning, dålig koll!!!

Misstänkte det:(

Tror iofs inte att det blir någon travare av denne pga psyket, men gillar hästen :love:
 
Sv: Härstamning, dålig koll!!!

det är väl inte fel på stammen heller, gillar du hästen o fixar att träna fram henne så slå till då :)
 
Sv: Härstamning, dålig koll!!!

Misstänkte det:(

Tror iofs inte att det blir någon travare av denne pga psyket, men gillar hästen :love:

Nu var ja ironisk. Men du kan ge mig numret kan jag ta´n.
Vis av erfarenhet vet jag att man ska vara mycket försiktig med att uttala sig om en ettårings psyke. De är bebisar som växer upp och förändras.
gulan
 
Sv: Härstamning, dålig koll!!!

Aha!!!

Ja ska kanske kontakta ägaren då ;)

Martha, om jag fixar det vet jag inte, har ju haft några sabbatsår från travet, men nu halkat in lite av en slump:p
 
Sv: Härstamning, dålig koll!!!

Som de andra säger, prova. :)

Rosten går säkert ur fort, det gäller ju bara att hålla ångan uppe med en unghäst medan man bygger upp den.

En del ger sig ju på unghästar som första kontakt med travvärlden, det är betydligt modigare men fungerar ju också i bland.
 
Sv: Härstamning, dålig koll!!!

Ja unghästvana har jag ju, då jag fött upp en del för eget bruk....

Får dessutom in travfolk i stallet till vintern samt har fler bra tränare i kommunen, så det borde fungera ;)

Ska ta mod till mig och ta ett snack med ägaren!
 
Sv: Härstamning, dålig koll!!!

Stammen är inte avskräckade, morfar är väl en av de bästa avelshingstarna just nu. Turbo Sund är inte kass. Frågan är varför de vill ge bort den, hur ser den ut?

Sto eller hingst?
 
Sv: Härstamning, dålig koll!!!

Tja det ges bort hästar till höger och vänster just nu:o

Har fler toppstammade fölston jag kan få ta idag, den ena har lämnat en avkomma som sprungit in 5,5 mille, rekord 10.8..... Enda startande avkomman hittills. Har dock inte råd att lösa kommande fölet, och inte att avla vidare, så det får vara.
 
Sv: Härstamning, dålig koll!!!

Perfect att du får in travfolk också , då får du hjälp med inkörning o kanske kan låna grejer om du inte har kvar...vill du köpa nåt har jag hur mycket somhelst att bli av med :D ..täcken o sånt ...
 
Sv: Härstamning, dålig koll!!!

Bra att veta!!! ;)

Sålde ju bort allt för några år sen eftersom trav var ett avslutat kapitel:o
 
Sv: Härstamning, dålig koll!!!

KL
Man blir ju lite misstänksam när folk vill ge bort hästar, även om det kan vara sant och ärligt.
Jag är långt ifrån erfaren inom trav, men det lilla jag hunnit lära mig när det gäller unghästar är två saker.
1. Kolla så att allt är betalt och att hästen (om den är ett år) är registrerad. Tydligen inte helt ovanligt att de inte är det p g a obetalda avgifter till hingsthållaren. Kan ju beror på hur ekonomin är just nu i världen. Betydligt större problem inom travsporten än andra raser om hästen är oregistrerad när den är ett år.
2. Benställningen så att den är inte skev och/eller krokig.
 
Sv: Härstamning, dålig koll!!!

Tja det ges bort hästar till höger och vänster just nu:o

Har fler toppstammade fölston jag kan få ta idag, den ena har lämnat en avkomma som sprungit in 5,5 mille, rekord 10.8..... Enda startande avkomman hittills. Har dock inte råd att lösa kommande fölet, och inte att avla vidare, så det får vara.

Hästar som ges bort är inget värda. En travhäst med bra förutsättningar har ett inte obetydligt värde så en häst som skänks bort är det oftast något skumt med. Dåliga fölston skänks bort, bra kostar en slant, mindre nu än för några år sedan.

Du får jättegärna pm:a mig namnen på toppstammade ston skänks bort. Kan vara intresserad :) Dock brukar min definition på toppstammade vara lite snävare än den gängse när man granskar.
 
Sv: Härstamning, dålig koll!!!

Skulle absolut ta reda på mer!
Jag upplever att det är många som helt enkelt inte har ekonomi att hålla hästar längre, då särskilt industrin lägger ner i Dalarna och många blir av med jobben. Att sitta och tanka bil, för att åka på tävling blir inte lockande längre.
Och det är svårt att sälja medelmåttiga hästar, och har man hjärta för dem och får tag på en bra person, så behöver det inte vara något mysko med att skänka bort dem.

Men tar reda på så mkt du kan! :)
 
Sv: Härstamning, dålig koll!!!

Martha... har eventuellt en tjej som ska låna häst av oss, för sin utbildning på travgymnasiet Nytorp. Vet att hon behöver grejjor, typ allt.
Kan du inte slänga iväg ett pm eller så vad du har och priser?
Eller ta det på FB, ännu bättre kommer det en förfrågan från "Anna Andersson" kan du väl ta det där? :)
 
Sv: Härstamning, dålig koll!!!

Martha... har eventuellt en tjej som ska låna häst av oss, för sin utbildning på travgymnasiet Nytorp. Vet att hon behöver grejjor, typ allt.
Kan du inte slänga iväg ett pm eller så vad du har och priser?
Eller ta det på FB, ännu bättre kommer det en förfrågan från "Anna Andersson" kan du väl ta det där? :)

Ahaaa:) är det du :D
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 758
Senast: Bee
·
Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 201
Senast: Enya
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 789
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
619
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp