Häst fick avlivas efter trafikolycka

Stämmer det verkligen? Borde inte det stått i tidningen när dom har intervjuat ägaren? Mycket dåligt av bilisten ifall det stämmer, har varit med om liknande själv då slutade det dock bättre även om det bara var ren tur.
 
Stämmer det verkligen? Borde inte det stått i tidningen när dom har intervjuat ägaren? Mycket dåligt av bilisten ifall det stämmer, har varit med om liknande själv då slutade det dock bättre även om det bara var ren tur.

Det står i artikeln?


2019-01-03 07_04_16-Window.png
 
#Lii
Jo det såg jag men inte om dom sprang lösa eller dom fått fast dom. Men idiot till bilförare oavsett då dom gjort allt för att uppmärksamma bilisten på att det var någon fara.
 
Kanske bilisten var en idiot och förtjänar ett hårt straff , vad vet jag.
Men jag hade också en granne som var ute o körde i mörker och så vips var det 5 hästar på vägen. Han valde att köra rakt igenom utan att bromsa, det var glashalt o hade han bromsat så hade bilen gått på tväre och antagligen kört på några. Nu hade han tur och kom mitt igenom mellan några .

Så där vet vi ju inte hur bilisten tänkte, eller vad den såg,.

I övrigt blir jag så förvånad över att folk har sina hästar ute på nyårsaftonsNATTEN, det är knappast förvånade att det skjuts. Ta in hästarna på em / tidig kväll, det är ju inte bara dessa hästar som kommit lösa.
 
Kanske bilisten var en idiot och förtjänar ett hårt straff , vad vet jag.
Men jag hade också en granne som var ute o körde i mörker och så vips var det 5 hästar på vägen. Han valde att köra rakt igenom utan att bromsa, det var glashalt o hade han bromsat så hade bilen gått på tväre och antagligen kört på några. Nu hade han tur och kom mitt igenom mellan några .

Så där vet vi ju inte hur bilisten tänkte, eller vad den såg,.

I övrigt blir jag så förvånad över att folk har sina hästar ute på nyårsaftonsNATTEN, det är knappast förvånade att det skjuts. Ta in hästarna på em / tidig kväll, det är ju inte bara dessa hästar som kommit lösa.
Just Elisa har hästar som är tränade för uppvisning /filminspelning som aldrig tidigare visat sig vara rädd för smällare. Hon var på väg hem innan tolvslaget för att vara med hästarna då. Dom blev påkörda innan midnatt.
 
Det är knappast förånande att det skjuts även före tolvslaget och alla var väl inte tränade och inte ens säkra med fyrverkerier.
 
Kanske bilisten var en idiot och förtjänar ett hårt straff , vad vet jag.
Men jag hade också en granne som var ute o körde i mörker och så vips var det 5 hästar på vägen. Han valde att köra rakt igenom utan att bromsa, det var glashalt o hade han bromsat så hade bilen gått på tväre och antagligen kört på några. Nu hade han tur och kom mitt igenom mellan några .

Så där vet vi ju inte hur bilisten tänkte, eller vad den såg,.

I övrigt blir jag så förvånad över att folk har sina hästar ute på nyårsaftonsNATTEN, det är knappast förvånade att det skjuts. Ta in hästarna på em / tidig kväll, det är ju inte bara dessa hästar som kommit lösa.
Var ju två bilar med varningsblinkers varav en blinkade med helljus så bilisten borde ju varit beredd på att det var något på vägen. Det hade ju tex kunnat vara en tidigare bilolycka med människor på vägen. Nu saktade hen inte in alls.
 
Var ju två bilar med varningsblinkers varav en blinkade med helljus så bilisten borde ju varit beredd på att det var något på vägen. Det hade ju tex kunnat vara en tidigare bilolycka med människor på vägen. Nu saktade hen inte in alls.
Med tanke på att det finns bilar som kör in i trafikolyckor i full karriär mitt på blanka dan, när det är massor av varningar om olyckan, blåljus osv. Så är jag tyvärr inte förvånad att sånt här händer, det är riktigt tragiskt att uppmärksamheten och hänsynen/respekten på vägen är så dålig.
 
Med tanke på att det finns bilar som kör in i trafikolyckor i full karriär mitt på blanka dan, när det är massor av varningar om olyckan, blåljus osv. Så är jag tyvärr inte förvånad att sånt här händer, det är riktigt tragiskt att uppmärksamheten och hänsynen/respekten på vägen är så dålig.
Han som hämtade kroppen efter olyckan på upp ett inlägg om just detta. Folk körde förbi i full fart tittandes när de jobbade. Hänsyn är en bristvara efter vägen.
 
Var ju två bilar med varningsblinkers varav en blinkade med helljus så bilisten borde ju varit beredd på att det var något på vägen. Det hade ju tex kunnat vara en tidigare bilolycka med människor på vägen. Nu saktade hen inte in alls.

Ja det är otäckt om nu bilisten sett men inte saktat ner, men va hästarna inte fångade eftersom några ändå måste varit på vägen och inte i vägkanten?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det var under söndagsmorgonen som hästägaren larmade räddningstjänsten till Södra Pitholm utanför Piteå. Trots räddningsarbetet gick...
Svar
0
· Visningar
186
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ett par döms för djurplågeri efter att förbipasserande larmat om en död häst som legat i en hage. I samma hage gick även en annan häst...
Svar
0
· Visningar
137
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Strax före 16 på fredagseftermiddagen fick räddningstjänsten larm om att en häst gått ner i en pool i Alunda, öster om Uppsala.
Svar
3
· Visningar
727
Senast: iNHALE
·
  • Artikel
Hästnyheter En kvinna i Tingsryds kommun i Småland åtalas för djurplågeri. Detta efter att hennes hästar svalt och fick avlivas.
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp