Häst i England

systeryster

Trådstartare
Hej. Det har börjat talas om att flytta till England. Jag har en D-ponny (som inte tål att gå på gräs pga fång). Hon är 16 år gammal och försäkrad. Hur fungerar det med stall i England (Slough utanför London i första hand)? Vad kostar det per månad? Kan man försäkra en så gammal häst i England?
Jag är ju själv i stallet 7 dagar i veckan i dagsläget. Mockar alltid själv, utom när jag behöver resa och jag köper till tjänsten av stallägaren (jag står alltså i Sverige nu ska tilläggas), fodrar själv ett av 4 mål om dagen. Jag behöver hjälp med övriga fordringar och utsläpp. Även ett täcke som ska på eller av är uppskattat.
Jag har förstått attman typ kan hyra en hage för billig peng, men det är ju uteslutet för mig eftersom min häst inte kan gå på gräs. Fullservice är jag inte intresserad av här hemma, jag vill ju se om mitt lilla hjärta varje dag. Och jag har inte möjlighet att hyra box men göra allt själv. Jag kommer ju att arbeta kontorstider där, så jag kan tex inte släppa ut på morgonen. Så en set up liknande den jag har här i Sverige är önskvärt. Hur har ni det och vad betalar ni gör det per månad?
 
skulle nog inte rekommendera detta om inte din hast ar van vid mindre hagar redan, hagarna ar sa pytte pytte sma, om du inte vill betala uppat 10 lax p/m
Det ar iaf vad jag har sett runt syd vastra london
 
skulle nog inte rekommendera detta om inte din hast ar van vid mindre hagar redan, hagarna ar sa pytte pytte sma, om du inte vill betala uppat 10 lax p/m
Det ar iaf vad jag har sett runt syd vastra london
Ok. Låter inte helt kul måste jag säga. Jag har inte hunnit titta på vad som finns. Har bara förstått att det finns olika varianter på hur mycket service som erbjuds.
 
Jatte insatt ar jag inte. Mest har jag bara gatt forbi och sett. Plus inga stallen att rida pa nastan enbart parker som man maste ga over vag, stor vag tank dubbel filig vardera sida. Finns inte allemansratt pa samma satt som i sverige sa akta med att rida pa okand mark etc
 
Jatte insatt ar jag inte. Mest har jag bara gatt forbi och sett. Plus inga stallen att rida pa nastan enbart parker som man maste ga over vag, stor vag tank dubbel filig vardera sida. Finns inte allemansratt pa samma satt som i sverige sa akta med att rida pa okand mark etc
Tack för din input. Jag kommer antagligen inte att flytta den närmaste året. Det är ett väldigt stort steg. Så man får väl åka över och kolla på lite ställen och så innan man beslutar sig för om man ska flytta alls.
 
precis, finns ju sidor typ som buke, horse and hound tror jag? kan vara vart att fraga runt pa:D
sen kan ju ha tur och fa ett litet stalle med skog, stora hagar tex men har inte sett nagra runt mig

Jag flyttade hit for engelska pojkvan och skulle skaffa jobb och hast men fann inget jobb och daliga stallen for hast enlight mej, sa vi ska bada tva till baka till sverige ska bli myyyysigt:o

oops andra andringen nu, men jsut runt slough ar det mycket kriminalitet och brak vet inte om det ar nagot du oroas over men det ar mycket varre just i slough an andra mindre orter runt om london
 
precis, finns ju sidor typ som buke, horse and hound tror jag? kan vara vart att fraga runt pa:D
sen kan ju ha tur och fa ett litet stalle med skog, stora hagar tex men har inte sett nagra runt mig

Jag flyttade hit for engelska pojkvan och skulle skaffa jobb och hast men fann inget jobb och daliga stallen for hast enlight mej, sa vi ska bada tva till baka till sverige ska bli myyyysigt:o

oops andra andringen nu, men jsut runt slough ar det mycket kriminalitet och brak vet inte om det ar nagot du oroas over men det ar mycket varre just i slough an andra mindre orter runt om london
Det är pojkvännen som ska flytta och det är Slough som gäller. Jag är inte mentalt där. Men man måste kolla runt för att vänja sig vid tanken. Just nu känns den inte särskilt lockande dock. Känner att lönerna är ett skämt inom mitt område jämfört med vad jag har idag.
 
bara att rida i England överhuvudtaget är reserverat för folk med pengar, och ännu dyrare blir hästhållning runt huvudstaden givetvis. det går inte att åtminstone flytta längre norrut och pendla till jobbet?
 
bara att rida i England överhuvudtaget är reserverat för folk med pengar, och ännu dyrare blir hästhållning runt huvudstaden givetvis. det går inte att åtminstone flytta längre norrut och pendla till jobbet?
Svårt att svara på så här tidigt om vi kan bo längre norrut. Vi får se var han bestämmer sig för att bosätta sig.
 
Bor du ut mot Slough sa blir det nog lattare att hitta gronomraden for hasthallning - inclusive helt ok hagar, men det intryck jag har ar att hyrorna ar hogre, och det ar svarare att fa lagre serviceniva.

Jag har inte egen hast sjalv, men hyfsat aktiv i London's hastkretsar, och intrycket jag har ar att den svenska kollektivstallsmodellen inte ar sa vanlig, utan det finns mer ofta betald personal pa plats, som skoter det mesta, men da till saklart hogre pris.
Manga stall nara London erbjuder exempelvis motionering av hasten som standard eller ett vanligt tillagg e.g., sa det ar dar grundnivan ligger!

Dartill sagt, att visst borde det inte vara helt omojligt att hitta ett mindre, familjeagt stall, dar du kanske kan hjalpa till mer och betala mindre, men som sagt, basmodellen ar inte dar!

Gallande pris sa kollade jag pa ett stall dar jag varit vid ett provtillfalle - det ligger lite langre ut an Slough, i en by som heter Checkendon, och deras "part livery" kostar £544 per manad, och da ingar all service (incl ho och en del kraftfoder) forutom ridning - sa dar har du en referenspunkt ialla fall!
 
Bor du ut mot Slough sa blir det nog lattare att hitta gronomraden for hasthallning - inclusive helt ok hagar, men det intryck jag har ar att hyrorna ar hogre, och det ar svarare att fa lagre serviceniva.

Jag har inte egen hast sjalv, men hyfsat aktiv i London's hastkretsar, och intrycket jag har ar att den svenska kollektivstallsmodellen inte ar sa vanlig, utan det finns mer ofta betald personal pa plats, som skoter det mesta, men da till saklart hogre pris.
Manga stall nara London erbjuder exempelvis motionering av hasten som standard eller ett vanligt tillagg e.g., sa det ar dar grundnivan ligger!

Dartill sagt, att visst borde det inte vara helt omojligt att hitta ett mindre, familjeagt stall, dar du kanske kan hjalpa till mer och betala mindre, men som sagt, basmodellen ar inte dar!

Gallande pris sa kollade jag pa ett stall dar jag varit vid ett provtillfalle - det ligger lite langre ut an Slough, i en by som heter Checkendon, och deras "part livery" kostar £544 per manad, och da ingar all service (incl ho och en del kraftfoder) forutom ridning - sa dar har du en referenspunkt ialla fall!
Tack. Jag har fått bilden av att på de flesta ställen så sköter andra människor om ens häst. Det är ju inte därför jag har häst, jag vill ju umgås med min häst dagligen. Men det låter ganska dyrt. Man får kanske bita under sura äpplet om man ska följa med. Huu.
 
Har inte någon koll på häst hållning eller stall I England öht men det verkar som att hagar verkar vara ett mindre problem för dig :), brukar ju ofta vara mindre grus hagar runtom städer, så det är ju idealiskt för en fång häst.
Sen så kan du ju kanske leta upp och höra med stall i närheten om de har eller vet ngt alternativ på uppstallning för att få ner hyran ngt.
 
Har inte någon koll på häst hållning eller stall I England öht men det verkar som att hagar verkar vara ett mindre problem för dig :), brukar ju ofta vara mindre grus hagar runtom städer, så det är ju idealiskt för en fång häst.
Sen så kan du ju kanske leta upp och höra med stall i närheten om de har eller vet ngt alternativ på uppstallning för att få ner hyran ngt.
Tack för tipset. Vi får nog ta en dag och köra runt och kolla lite. Det är ju inte akut på något sätt, men det tar också tid att hitta något bra så man vill ju kika lite smått.
 
Tack. Jag har fått bilden av att på de flesta ställen så sköter andra människor om ens häst. Det är ju inte därför jag har häst, jag vill ju umgås med min häst dagligen. Men det låter ganska dyrt. Man får kanske bita under sura äpplet om man ska följa med. Huu.

Jag tror det ar vanligast - men, jag kanner mest till store anlaggningar - stallet jag citerade ar ocksa en ridskola, forutom privatinackorderingar, och har tva ridhus, tre uteridbanor och en del terranghinder - det kan inte vara omojligt att hitta mer familjestall med lagre service nivaer och priser!
 
När jag bodde där fanns det DIY (do it yourself) eller helinackordering som gällde. På vintrarna stod hästarna inne eller så fanns en grushage man kunde ställa sin häst i ngn timme när man var där. Så såg det ut när jag var runt och kollade stall. Och det var/är sviiiiindyrt! Mer än dubbelt så dyrt än hemma för ett ruckel till stall utan ens en vattenkopp.
Vi hyrde till slut ett hus med eget stall till och hage så mina hästar kunde gå ut.
 
När jag bodde där fanns det DIY (do it yourself) eller helinackordering som gällde. På vintrarna stod hästarna inne eller så fanns en grushage man kunde ställa sin häst i ngn timme när man var där. Så såg det ut när jag var runt och kollade stall. Och det var/är sviiiiindyrt! Mer än dubbelt så dyrt än hemma för ett ruckel till stall utan ens en vattenkopp.
Vi hyrde till slut ett hus med eget stall till och hage så mina hästar kunde gå ut.
Låter som att ni löste det fint till slut. Jag vill ju inte ha min häst ute några timmar bara. Men jag har också börjat förstå att man har häst på helt andra sätt i England.
 
Låter som att ni löste det fint till slut. Jag vill ju inte ha min häst ute några timmar bara. Men jag har också börjat förstå att man har häst på helt andra sätt i England.

Googlar man Slough + stables dyker det upp ett antal ställen.
Tycker att du skulle googla o slänga iväg lite mejl, för att få en idé om vad som finns o hur mkt det kostar.
Det är ju inte okänt med hästar som inte kan gå på gräs där heller, så det är inget konstigt att du frågar om lösningar för en sån häst.
 
Det har börjat komma fler och fler track systems och paddock paradise. Sök på FB-grupperna! Du kan PMa mig om du vill ha tips på namn.
 

Liknande trådar

Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 254
Senast: Karamello30
·
Foder & Strö Ny här så ha lite överseende med tråden☺️ Men har precis flyttat till egen gård med mina två hästar, en stor och en shettis. Just nu...
Svar
5
· Visningar
1 619
Senast: Angel
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 27 år gammal och har alltid hållt på med hästar (med undantag för pauser något år hit och dit). Jag har aldrig riktigt...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 554
Senast: Vitsippan
·
Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 865
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp