Bukefalos 28 år!

Häst i hage blev skuren med kniv

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

människor som ger sig på försvarslösa djur och barn förtjänar betydligt längre straff än två år!!! Seriemördare börjar ofta sin "karriär"med att just plåga och ta livet av djur. visar man sådana tendeser borde man bli tvingad till psykiskvård och inte kunna vandra omkring som fri människa! har ingen som helst sympati för sådana kräk. hade jag upptäckt någon som ger sig på mina djur hade jag försvarat dom finns ingen gräns.
vissa människor sätter sig själva så jäkla högt att dom anser att dom kan behandla djur som dom vill. hur många personer ställer upp på ett sånt sätt som djuren gör? dom förtjänar bättre!!
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Visst fan e det hemskt att vi har sa sjuka mäönniskor i hemlandet sverige men tyvärr är det ren fakta att vi inte alla ganger haffar de skyldiga,
2 bast i fängelse e lite önskar längre tid men de som haffas, kan säga sa att det är bättre än böter osv, bara att det att de far straff e ju bra men som häst älskare är detta min stora fasa att det ska hända min häst .
När det gäller lagar och straff finns det mycket för vara politiker mfl att arbeta med. känner en tjej som hitta sin häst svar skadad i benet har nu statt i 2 manader i box med skadad sena osv vi vet ej om hästen blir frisk .inte langt därifran skadade sig en annan häst sig i ett ben med 2 skadade senor, inget i hage att skada sig med sa man blir ju lite nojig.
Jag lider med alla drabbade
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

rätta meningen är sagd i reportaget:
"(...)Det är sinnessjukt""

vad får de ut av att skada en häst?! vem kan äns komma på tanken att ta med sig en kniv ut till stallet och kniv skära en häst?
:confused::confused::confused::confused::confused:
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Med risk för att få inlägget raderat så måste jag bara ställa ett par frågor:

Ginnies & PL, vad jag inte för mitt liv kan förstå är varför ni slåss med näbbar o klor för att bevisa att övergrepp mot hästar inte sker eller att det är högst överdrivna siffror. Varför?? Dessutom skulle jag vilja försöka förstå vad ni har för problem med att övergrepp mot våra älskade hästar samlas och dokumenteras?

Ni misstror allt och alla i frågan om övergrepp och sätter er emot med en energi som jag sällan sett i precis alla trådar som handlar om ämnet. Tänk om den energin kunde riktas åt rätt håll - att försöka rädda en enda häst/ponny istället. Blotta vetskapen att ha stoppat ett enda övergrepp mot en häst och den ångesten som hästen/ägaren får uppleva, borde vara värt alla möda i världen tycker jag!

:bow::bow::bow::bow::bow::bow:
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Visst förstår jag tyvärr att det ibland är så, men många ggr är det bara ett skärsår på ett bakben, en reva på bogen eller något liknande, hur kan man då som läsare vara 100 på att det uppkommit av mänsklig hand? Eller för den delen, hur kan man vara säker som hästägare?

Jag tycker det är bra om massmedia överdriver (om dom nu gör det). Till slut kanske allmänheten ryter till och kräver en lagändring. Så att det åtminstone blir förbjudet att utföra sexuella övergrepp mot djur!!

Disskuterade kommande Insider programm i stallet för några dagar sedan. Vi var 5 stycken, två av dom hävdade bestämt att det redan är olagligt med tidelag. De andra tittade mest i taket :angel: så jag misstänker att dom inte hade en aning. Det var bara vuxna med i diskussionen.

Så länge man inte sett sitt sto sätta sig och få pinnen/stören rätt i rumpan så tycker jag att man alltid ska ha övergrepp med i beräkningen!

Mvh Lena
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Att seriemördare ofta börjar sin bana med att skada djur är en ofta framförd myt.
Inte skulle det störa mig med ett högre maxstraff för djurplågeri men med tanke på att dagens höjda straff fortvarande inte slagit igenom i domstolarna så ser jag det som mer prioriterat att polis åklagare o domstolar tar djurplågeribrott på allvar vilket knappast befrämjas av att varenda sårskada som djurägaren inte hittar ngn direkt förklaring till polisanmäls.
Obs att de som bedöms som allvarligt psykiskt sjuka döms till rättspsykiatrisk vård o kan spärras in avsevärt längre än två år.
PL
 
Senast ändrad:
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv




Det var många bugningar, men jag hoppas du inser att vare sig jag, eller heller någon annan inte tror att det förekommer övergrepp på häst, som Cado vill ha det till.

Och du ska veta, dina bugningar till trots om listan, att det har varit på förslag från de som håller på med den, att den ska innehålla beskrivning, namn och personnummer på gärningsmän, ja, givetvis ska de vara dömda menar listförespråkarna.

Då kan man undra...dömd..avsuttet straff...kommer ut...därefter ska en privat samhällsmobb ta över, jag tycker det är fel, det finns andra vägar att ta.
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Jag tycker det är bra om massmedia överdriver (om dom nu gör det). Till slut kanske allmänheten ryter till och kräver en lagändring. Så att det åtminstone blir förbjudet att utföra sexuella övergrepp mot djur!!


Angående överdrifter: Har du aldrig hört talas om vargen kommer och att effekten till slut blir motsatt, ingen bryr sig av den anledningen till slut?

Och hör här, PL kan intyga, jag är en av dem som förut faktiskt också till viss del debatterade här på buke att tidelag skulle förbjudas, jag har efter att ha läst andras inlägg insett att den vägen inte kommer att fungera.
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

vet inte om stallägaren vill att det ska spridas, men kan säga som så att min häst bor nääära...

Jag skulle väldigt gärna vilja veta var det var nånstans (alltså i vilket område, vilket stall har mindre betydelse om det är känsligt). Du kan väl pm:a mig om du vill!
Konstigt i ett sånt här fall att dom inte anger var det skett i artikeln, kan ju vara av intresse för andra hästägare och till nytta för utredningen om någon sett nåt misstänkt.
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Känner du att det börjar bränna under dina skor eller.....? Man kan ju undra....
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Det var många bugningar, men jag hoppas du inser att vare sig jag, eller heller någon annan inte tror att det förekommer övergrepp på häst, som Cado vill ha det till.

Och du ska veta, dina bugningar till trots om listan, att det har varit på förslag från de som håller på med den, att den ska innehålla beskrivning, namn och personnummer på gärningsmän, ja, givetvis ska de vara dömda menar listförespråkarna.

Då kan man undra...dömd..avsuttet straff...kommer ut...därefter ska en privat samhällsmobb ta över, jag tycker det är fel, det finns andra vägar att ta.

Nog verkar det som om de som redan gjort sig skyldiga till otäcka brott mot djur och barn, är återfallsförbrytare, att något är fel på dem, och att detta inte är behandlingsbart. Kan man inte genom lagen stoppa dessa personer så måste man, som hästägare ta kontakt med andra hästägare som är lika mån om sina hästar, och se till att ha koll på dessa sjuka individer. Och se till att de aldrig får tillfälle att förgripa sig på ett djur igen. Kolla det häxjakt om du vill.
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Angående överdrifter: Har du aldrig hört talas om vargen kommer och att effekten till slut blir motsatt, ingen bryr sig av den anledningen till slut?

Och hör här, PL kan intyga, jag är en av dem som förut faktiskt också till viss del debatterade här på buke att tidelag skulle förbjudas, jag har efter att ha läst andras inlägg insett att den vägen inte kommer att fungera.

VARGEN!!!!!! NU fungerar ju samhället tvärtom, alla stoppar huvudet i sanden och vill inget veta, inget säga, men nu är det slut på detta! Nu ska vi som är måna om våra hästar se till att det inte sker igen. VARGEN!!! BAH!!!!
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Känner du att det börjar bränna under dina skor eller.....? Man kan ju undra....

Det var det vidrigaste jag läst på länge!! Att du insinuerar sådant helt utan grund visar ju helt klart nivån på både debatt och listor. FY!:mad:
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Ja det är ju inte första gången jag blivit utsatt för den här typen av insinuationer i den här typen av frågor.
Lynchmobben förnekar sig inte. Säger en hel del i mina ögon om hur eventuella listor kommer att användas.
PL
 
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Det var det vidrigaste jag läst på länge!! Att du insinuerar sådant helt utan grund visar ju helt klart nivån på både debatt och listor. FY!:mad:



Ja, man kan ju undra vilka av de som diskuterar som vill att tråden ska låsas eller plockas bort, när deras argument tryter så kommer det ett slag under bältet inlägg, och självklart mot en man. Vidrigt.

Om det insinueras att oskyldiga är för övergrepp av någon anledning, vad kommer de att göra när de tror sig ha bevis mot andra- män såklart?:confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I måndags upptäcktes ett cirka tio centimeter långt, djupare skärsår på en häst på en gård i Ramstorp. Hästen ska ha blivit skuren i...
Svar
1
· Visningar
686
Senast: Holger
·
  • Artikel
Hästnyheter Varberg. Ett ardennersto har hittats illa skuren i buk och underliv i en hage i Rolfstorp, utanför Varberg. Stoet vårdas nu på...
Svar
0
· Visningar
726
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En hästägare utanför Sandviken, gjorde en obehaglig upptäckt när hon på måndagsförmiddagen kom ut till sin häst i hagen.... Källa / Läs...
Svar
2
· Visningar
1 017
Senast: Got2Be
·
  • Artikel
Hästnyheter (Corren) Polisen befarar att ännu en häst i Linköpingstrakten har blivit utsatt för övergrepp. Händelsen ska ha inträffat på en gård...
Svar
0
· Visningar
863
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp