Bukefalos 28 år!

Häst påkörd och dödad av tåg

Sv: Häst påkörd och dödad av tåg

Men, vad hemskt!

Är det inte väldigt mkt olyckor med hästar i vinter?
 
Sv: Häst påkörd och dödad av tåg

Fy vad hemskt att få se det också, man måste ju känna sig så maktlös!

Och jo, jag har också tänkt på att det varit mycket olyckor i vinter. Snön ställer säkert till en del vad gäller hagar och sådant.
 
Sv: Häst påkörd och dödad av tåg

Gud så hemskt, kan inte ens tänka mig känslan att bli av med min häst på det viset. Fast vad fort det går om det går åt skogen, åh all snön som ligger och tynger på staketet och ingen el som funkar.

Ger en kram till alla inblandade även lokföraren
 
Sv: Häst påkörd och dödad av tåg

Usch, så trist för alla inblandade :(

Aningen OT men jag måste verkligen trycka på hur oerhört viktigt det är att ha den största respekt för järnvägen! Jag jobbar på en mindre järnväg, vi har en maxhastighet på 80km/h men har en stoppsträcka (på bra underlag!) på uppåt 500 meter. Nu med snö och is på spåren så har vi ibland knappt någon bromsverkan alls. Dyker det upp en häst/älg/människa på spåret så har inte lokföraren en chans!

Tips:
- Korsa bara spåren där det finns tydligt markerade övergångar. Gå ALDRIG över tågspåren på andra platser! Varken ute på linjerna eller vid stationerna.
- Lyssna och se dig om ordentligt efter tåg vid VARJE passage - det KAN komma tåg även när det inte brukar komma tåg. Även tåg blir försenade.
- Gå ALDRIG under bommar eller mot ljussignaler!

Det är självklarheter men ändå följs de inte, då skulle vi inte ha den olycksstatistik som vi tyvärr har...
 
Sv: Häst påkörd och dödad av tåg

+1 på den.
Tågvärdarna på mitt företag släpper inte på folk som genar över spåren, inte ens vid stationen. Jobbar på en liten järnväg (kinnekullebanan) men vi kör på ca 5 pers om året och vi är 16 förare.. Är dessutom relativt ofta som folk genar över stambanan mellan sthlm-gbg, där vår bana går ut. När man skäller på dom får man svaret "men jag såg mig för". Ett x2000 går i 200 km/h på det stället, och det är inte så bra sikt där. Nu när det är snö hörs tåget dessutom inte, dom hinner inte ens reagera innan tåget kör på dom... Folk är fruktansvärt respektlösa, ett tåg har MKT längre bromssträcka än bilar....
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hästen Cold Heart hittades strax efter lunchtid på onsdagen, efter att ha varit försvunnen i över 12 timmar.
Svar
0
· Visningar
138
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst blev påkörd av en lastbil under tisdagseftermiddagen på E4:an mellan Jättendal och Gnarp.
Svar
0
· Visningar
251
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Hästar rymde ut på E4:an mellan Jättendal och Gnarp. En av dem blev påkörda av en lastbil och dog sedan av sina skador, det rapporterar...
Svar
0
· Visningar
257
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Tre hästar har omkommit efter att de blivit påkörda av ett tåg i Ösmo i Nynäshamn. Det uppger polisen.
Svar
0
· Visningar
468
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp