Bukefalos 28 år!

häst som blir galen när man ska klippa honom!

Jaa, så kanske det var. Att våran klinik har licens för det där medlet typ.

Det där med svettningarna har jag aldrig hört eller sett! Märkligt! :crazy: :)
 
Min distriktsvet. gav mig pleg för att ge oralt. Det är dock ett bra tag sen nu, och dessutom i Norge, vi kanske har andra regler. Men han sa att det var svårt att få tag på, han var tvungen att söka för att kunne köpa in det. Men jag fick iaf! Sen gav jag det aldrig till hästen, ville klara av igångsättningen utan... :p
 
ja, pleg oralt har de skrivit ut innan, men pleg tillverkas inte alls längre, iallafall inte så det säljs i svergie, jag tror det togs bort för ca 1-2 år sedan
 
Konstigt, min häst fick Plegicil Vet på klinik för mindre än en månad sedan...
Nog finns det.
 
Då hade det väl kvar, för det finns ingen nytillverkning, det har jag fått bekräftat från flera olika vet. på olika ställen, var rädd om de ni har säger de (har lite kvar i en flaska i stallet).
 
Enligt vår vet är det bara pleg i sirapsform som inte tillverkas längre, den varianten som ges intramuskulärt tillverkas fortfarande,men alla hästägare kan inte spruta själv. Jag tror det finns andra lugnande preparat som ges oralt.
 
Intramuskulärt FÅR ingen annan än en veterinär ge hästen, det handla inte om man kan eller inte.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 883
Senast: Hellhound
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 330
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 789
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 736
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp