Bukefalos 28 år!

"Hästeriet" i Holland,,registrering..någon som vet?

lakrits

Trådstartare
Jag undrar om det är någon som vet nåt om "hästeri" i Holland?

Var någonstans registrerar man ponnys utan stam?
Här i Sverige så registrerar man väl sig i Svenska ridponny förbundet eller Svenska Hästavlelsförbundet (kanske gäller stor häst förresten) men hur ser det ut i Holland?
 
Sv: "Hästeriet" i Holland,,registrering..någon som vet?

Har en häst som är registrerad i Holland utan stam. Hon är registrerad som welsh cob men är troligtvis en andalusier egentligen.
 
Sv: "Hästeriet" i Holland,,registrering..någon som vet?

Vi har en häst (troligtvis övervuxen ponny, ca 155 cm) utan stam från Holland som är registrerad i Appaloosaförbundet. Han ser ut som han har åtminstone hälften fullblod i sig. :smirk:
 
Sv: "Hästeriet" i Holland,,registrering..någon som vet?

Det kanske är så att det är väldigt lätt att registrera hästar i de olika förunden/rasföreningarna utan att de egentligen kollar om rasen stämmer?

Jag har nämligen en häst från Holland som är reggad och har pass i Shetlandsföreningen...och det kan jag lova..shettis är han inte :rofl:
 
Sv: "Hästeriet" i Holland,,registrering..någon som vet?

Nehe!,är de sant dom ela punchiga:rofl:
Mina hästar har alltid hamnat i rätt.:p:rofl:
 
Sv: "Hästeriet" i Holland,,registrering..någon som vet?

Är han reggad som ren shettis eller som korsning?
 
Sv: "Hästeriet" i Holland,,registrering..någon som vet?

Det vet jag inte..kan inte se det.
Det enda är att hans chipnummer finns i shetlands register och det är stämplat och utfärdat av shetlandsföreningen.

Chipnummret i hästen stämmer på papper så nåt skumt är det inte så sett.
 
Sv: "Hästeriet" i Holland,,registrering..någon som vet?

Oj då, ja det borde ju synas om han var shettiskorsning :crazy: Men vår kan nog vara appaloosainslag i eftersom han är lite speciellt tecknad.
 
Sv: "Hästeriet" i Holland,,registrering..någon som vet?

*kl*

Jag mailade till shettisförbundet i Holland och frågade om dom reggade andra hästar och det gjorde dom
De reggar eller skrivet ut pass till hästar med okänd stam och ras.
I vilket fall som helst så är det ju inte svårt att se vad min häst har för ras..men det kanske var billigare så.
Ungefär som det är att regga häst i SH .
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 383
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 332
Senast: Mabuse
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 803
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 713

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Försäkring
  • Hur få bort fåglar ur ligghallen?

Hästrelaterat

  • Servering på tävlingar
  • Älgflugor
  • Trögt att sälja häst nu?

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp