Hästhagar ses som ett miljöhot

Alltså när jag läste:
"De flesta har absolut ingen aning om vad deras hästar släpper ut."
Varför kom jag då och tänka på nån skatt? Inte för att jag vet vad det skulle fylla för funktion mer än bli mer pengar till skattekontot. Typ utsläppsskatt eller något... :crazy:
 
Nej, som jag sa, klart att det är önskvärt med stora hagar. Men jag tror inte det är det som avgör om hästen har det bra eller inte. Man måste titta på helheten i hästhållningen. Man måste också se vilka konsekvenserna blir när man ställer upp lagar och regler.

Med tanke på att en häst helst bör spendera mer tid i hagen än någon annan stans så skulle jag vilja påstå att hagens utformning har stor betydelse för hästens välbefinnande.
 
Nej men det förstår du väl. Hästskit är så jävla farligt men fabrikerna med cyanid, dålig sophantering, överkonsumtion, frosseri, osv är nemas problemas för det är inget de vill ändra på.
 
Nej men det förstår du väl. Hästskit är så jävla farligt men fabrikerna med cyanid, dålig sophantering, överkonsumtion, frosseri, osv är nemas problemas för det är inget de vill ändra på.

Du vet att detta också regleras va? Rätt strikt dessutom.
 
Nej men det förstår du väl. Hästskit är så jävla farligt men fabrikerna med cyanid, dålig sophantering, överkonsumtion, frosseri, osv är nemas problemas för det är inget de vill ändra på.

Det är inte bara hästskiten, de urinerar ju också.
Om jag förklarar enkelt så ska betesmark egentligen inte ha mer gödsel på sig än den gödsel som blir av det gräset marken producerar, lite förenklat betyder det att djur, här häst, inte ska gå på mark om de inte livnär sig på marken och det gör inte hästar under vinterhalvåret och många under övrig del av år också.
Marken blir övergödslad.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Kommunens tekniker traskade rakt in i hästhagen utan att underrätta hästägaren. Att de stod en hingst i hagen såg de inte, förrän...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Under annandagen reds de sista dressyrklasserna vid observationstävlingen hos Hästhagens Ryttarförening. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
359
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Personal från Mariestads kommun gick in hästhagar för att kontrollera brunnar utan att först informera hästägaren. Hästarna blev rädda...
Svar
2
· Visningar
971
Senast: Bufera
·
  • Artikel
Hästnyheter Vi kan rapportera om massor av fina resultat vid dressyrmeetinget hos Hästhagens Ryttarförening. Här är toppresultaten från lördag och...
Svar
0
· Visningar
324
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp