Bukefalos 28 år!

Hästmassör!

Mysaan

Trådstartare
Ja vet att det är tjatigt med alla dessa massörtrådar men jag funderar på om det är ett kroppsligt tungt arbete. Har kollat i andra trådar men inte fått något vettigt svar och jag vet att det finns massörer på buke.

Så är det tungt rent kroppsligt?
Hur många orkar/kan man ta på en dag?
 
Sv: Hästmassör!

Jag tycker det är ganska tungt, men det är mycket teknik också. Jobbar du rätt så är det inte lika jobbigt. Men man bör nog ha god fysik. Hur många man kan ta på en dag beror på mycket, men en sak som absolut inte beror på fysik men som e väldigt avgörande är hur hästarna du behandlar är. Det kan vara väldigt uttröttande mentalt att jobba så nära inpå hästen. Du måste hela tiden lyssna på hästen o vissa hästar kommunicerar väldigt mycket. Det är samtidigt en jättehärlig känsla när man känner att man "haft kontakt" men det kan vara nog så uttröttande.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 146
Senast: Zpunk
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 712
Senast: Linda_A
·
Gravid - 1år Känns jobbigt att skriva en sån här tråd men gör det ändå. Är det någon som blivit sjukskriven för depression under graviditet? Hur...
Svar
10
· Visningar
1 525
Senast: Kilauea
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 595

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp