Bukefalos 28 år!

Hästmassör!

Mysaan

Trådstartare
Ja vet att det är tjatigt med alla dessa massörtrådar men jag funderar på om det är ett kroppsligt tungt arbete. Har kollat i andra trådar men inte fått något vettigt svar och jag vet att det finns massörer på buke.

Så är det tungt rent kroppsligt?
Hur många orkar/kan man ta på en dag?
 
Sv: Hästmassör!

Jag tycker det är ganska tungt, men det är mycket teknik också. Jobbar du rätt så är det inte lika jobbigt. Men man bör nog ha god fysik. Hur många man kan ta på en dag beror på mycket, men en sak som absolut inte beror på fysik men som e väldigt avgörande är hur hästarna du behandlar är. Det kan vara väldigt uttröttande mentalt att jobba så nära inpå hästen. Du måste hela tiden lyssna på hästen o vissa hästar kommunicerar väldigt mycket. Det är samtidigt en jättehärlig känsla när man känner att man "haft kontakt" men det kan vara nog så uttröttande.
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
35
· Visningar
4 325
Senast: Mimmimamma
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
295
Senast: IngelaH
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 279
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 162
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp