Hästpass -nu är jag arg!-

C

Cronis

Alla hästar ska nu ha pass. Även min lille ponny. Vi har alla papper klara och allt är inskickat till ASRP.
Det skickades in den 28/9-05, och vi har ännu inte fått något.

Vi har ringt(flera gånger), och fått svaret att "-Jag arbetar faktiskt ensam med alla pass"

Eh, jaha, hur i helvete rent ut sagt kan en person ta hand om ALLA pass åt alla ponnysar i hela Sverige?
Vi står oxå här med ponny under försäljning, så vi måste ju ha passet. Jag ska mejla dom, men kommer det gå snabbare då?? :angel:

När vi har gjort pass åt hbl-hästarna har det gått på max 1½ månad.
Hur har det varit för er?

/Cronis-arg, men förstår att dom har mycket att göra, (men dom kan inte va EN person som tar hand om allt...) :smirk:
 
Sv: Hästpass -nu är jag arg!-

Jag skickade in mitt 17 okt 05 och har fortfarande inte fått mitt, och det är ett halvblod. Ringde och frågade och då höll de på med sep/okt...

Fattar inte riktigt det där, det går arbetslösa överallt också sitter de där och tar ett halvår på sig för att skriva ut ett pass :confused: Min häst ska till klinik på måndag så jag hoppas verkligen inte att de vill ha några papper på hästen, för det har jag inte....

//E
 
Sv: Hästpass -nu är jag arg!-

Visst är det knäppt!

Sätt ut alla Plusjobbare på att göra hästpass :idea: jag skulle gladligen ta ett sådant jobb... (eller inte) men iaf. Jag skulle få mitt pass, och du ditt.
Och det märkliga är att folk tydligen arbetar ensamna på förbunden? Hur kan dom det? Är man inte ett arbetslag?

Jag hoppas inte att vi behöver åka till klinik under tiden vi har kvar hästen, vi har inget pass.
Och om vi ska tävla, hoppas jag att vi inte behöver pass... osv.
*suck*
 
Sv: Hästpass -nu är jag arg!-

Det är en person, och dessutom på deltid, om de inte utökat tjänsten sen den utlystes sist.
 
Sv: Hästpass -nu är jag arg!-

Skickade mitt den 4 oktober 2005 och de ringde förra veckan och frågade om det så det lär ta ytterliggare någon månad:eek:
 
Sv: Hästpass -nu är jag arg!-

Madick skrev:
Det är en person, och dessutom på deltid, om de inte utökat tjänsten sen den utlystes sist.

Varför har dom inte mera personal, när det är ett ANTAL pass som ska göras?

(vi kunde inte heller skicka in våra papper tidigare iom att hästen köptes i slutet av augusti och alla papper skulle fixas).
 
Sv: Hästpass -nu är jag arg!-

jag skickade in till asrp i mars fick det nu för tre veckor sen :crazy:
dessutom hävdade de att jag hade ett papper som de hade.. massa strul med de dära.. men vad ska man göra, jag fick mitt pass till slut iaf :D
 
Sv: Hästpass -nu är jag arg!-

karatefisken skrev:
jag skickade in till asrp i mars fick det nu för tre veckor sen :crazy:
dessutom hävdade de att jag hade ett papper som de hade.. massa strul med de dära.. men vad ska man göra, jag fick mitt pass till slut iaf :D

Men asså, ska jag behöva vänta ett jävla år?? (ja tills i september). Det verkar inte klokt.
 
Sv: Hästpass -nu är jag arg!-

Jag skickade ett mejl till registratorn. :o Ok, jag är förbannad, undra om det märktes?

Hej!
Vi skickade in alla papper för att få ett pass, den 28/9-05. Vi har varit i kontakt med föreningen, flertalet gånger, och fått ett otrevligt svar, av en otrevlig människa, att det inte finns tillräcklig arbetskraft att tillverka pass. Då kan jag (min familj) inte förstå varför man inte anställer flera att ta hjälp av. Nog om detta.
Vart har vårt pass tagit vägen??
Vi måste ha det, vi står infr en viktig försäljning av våran ponny, och passet måste följa hästen.

Ponnyn det gäller är:

XXXXX valack, född-95, korsningsponny
äg. XXXXXXXXXXXX.

Mvh Cronis

Undra va jag får för svar? :angel:
 
Sv: Hästpass -nu är jag arg!-

Jag förstår att det är frustrerande men det får ju ta den tid det tar. Hade alla börjat skicka in sina pass i tid så hade vi inte varit där vi är idag. Jag förstår att ni inte kunde göra det med tanke på att ni nyligen köpt ponnyn men det har ju varit bestämt länge att passen skulle införas 2006 så de förra ägarna borde ha fixat det.

Folk klagar ju redan nu på att passen är dyra och hur mycket tror du de skulle kosta om man anställde flera personer?

Jag förstår verkligen inte varför folk är så arga? Detta görs ju för våra hästars bästa och om man vill ha passet fort så ber man få det akutreggat så får man det på några dagar.
 
Sv: Hästpass -nu är jag arg!-

Håller med i allt, vill bara göra ett tillägg: Det är som sagt ingen nyhet att det är passtvång from i årsskiftet. Vad många troligen inte tänkt på är att det redan förelåg ett krav på att hästar skulle ha pass vid försäljning sedan ett par år tillbaka! Passkravet är med andra ord inte ett nytt påfund, så varför har alla väntat med pass tills nu?

Ok att man väntat om man har en gammal häst, det gjorde jag med ögonstenen eftersom jag inte visste om hon skulle vara kvar så mkt längre, men yngre hästar?
 
Sv: Hästpass -nu är jag arg!-

Jag kan säga att jag var slarvig med mitt halvblods för jag viste omd etta när jag köpte honom..Men sen var det andra saker som vi hade problem med när vi skulle skaffa till honom..Men dom gick ut med det väldigt sent på tv och sådant och var nog kankse många som inte visste om det förens det kom på tv? Vet många som inte visste det förens då..men men..nu är det som det är;)
 
Sv: Hästpass -nu är jag arg!-

Jag har haft min häst på linik i år och de frågade inte eter det..Jag har ju inte heller fått mitt..Jag var på ATG i kalmar kan jag tillägga..
 
Sv: Hästpass -nu är jag arg!-

Mia_R skrev:
Håller med i allt, vill bara göra ett tillägg: Det är som sagt ingen nyhet att det är passtvång from i årsskiftet. Vad många troligen inte tänkt på är att det redan förelåg ett krav på att hästar skulle ha pass vid försäljning sedan ett par år tillbaka! Passkravet är med andra ord inte ett nytt påfund, så varför har alla väntat med pass tills nu?
Vi väntade inte, vi va fullt medvetna om det, (om man bortser med ponnyn då) vi gjorde pass åt våran 1½ åring, nu 4.
Men många vet nog inte.

Jag vet oxå att det blir dyrt att anställa fler, men som jag skrev, ta dit ett par plusjobbare :idea:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag fortsatte fundera lite på det där med var känslan av osäkerhet över om jag är omtyckt eller ej kommer ifrån. Och det spann mig...
Svar
0
· Visningar
441
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Hej här kommer en liten berättelse I december kom jag på vad jag ville plugga till på Högskolan. Jag är 25 år gammal och de flesta av...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 856
L
Hästmänniskan Är det nån härinne som vet något om hästpass till korsningsponny? Jag ansökte i tid det vet jag (var det innan utgången av 2005?) och...
Svar
10
· Visningar
2 964
Senast: pernilla_s
·
Hästmänniskan Har äntligen fått mitt pass från Asrp :banana:. Efter ett år av väntan tröttnade jag och sa att jag ville ha det prioriterat (betalade...
Svar
16
· Visningar
1 765
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp