Bukefalos 28 år!

N

niilla

Hej på er...
Min kompis nämde att jag borde skaffa en gummibeklädd hästsko till min häst för att det skulle vara bättre för hästen. Jag har tittat runt lite och hittat 3 olika alt. Cabato, Hippogripp och Öllöv. jag undrar vilken som är bäst och vilka fördelar/nackdelar det finns med de olika?
 
jag har för mig att gummiskor inte är bra.
Jag kommer inte ihåg varför :confused:
 
Gummiskor är inte bra om hästen ska gå på asfalt eller hårt underlag, då blir steget så stumt och det är inte bra för lederna. Det glider inte som järnskorna...

En annan nackdel är att skorna bli väldigt tjocka och det gör att strålen inte nuddar marken när hästen sätter ner hoven, det försämmrar hovmekanismen :crazy:

det är iaf vad jag har hört om gummiklädda skor...
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har en häst som är känslig runt öronen när det kommer till just nackstycket på träns. Vi har provat många olika varianter...
Svar
5
· Visningar
1 142
Senast: Habina
·
Övr. Hund Hej fellow hundnördar! Skulle behöva lite hjälp i tänkandet kring en andra hund. Har för närvarande en snart 3 år gammal aussie-kille...
2
Svar
33
· Visningar
2 274
Senast: snorp
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
12 294
Senast: Blyger
·
Utrustning Kan vi inte ha en bettråd där vi kan diskutera olika bett? Jag tycker det är kul med olika bett och deras inverkan och gillar att testa...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 131
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp