Bukefalos 28 år!

Hål i en annan del av örat än örsnibben

Blueberry

Trådstartare
Hej Bullen! :angel:
Jag är en tjej på 30 år som funderar på att pierca den där snibben i örat som inte är örsnibben. Tror att det kallas Tragus?

1) Känner mig som världens feglort. Har inga piercings sedan innan förutom pistolskjutna öronhål. Tror att det ska göra ont jättelänge och att örat typ ska ramla av.
2) Om jag vågar, hur ska jag göra det?
En del ba: PISTOL!
En del ba: PIERCARE!
Jag ba: HELST INGEN?

/Tjejen på bilden som har skrivit brevet
 
Första svaret: piercare! Aldrig något annat.

Hur du upplever piercingtillfället är omöjligt att svara på. Jag tycker inte att den gör så ont men jag har iofs en rätt hög smärttröskel :p Tror dock inte du behöver vara bekymrad.
Tänk på vilken sida du sover på. Byt örngott ofta. Ta det nätt med hörlurar och liknande.
 
Första svaret: piercare! Aldrig något annat.

Hur du upplever piercingtillfället är omöjligt att svara på. Jag tycker inte att den gör så ont men jag har iofs en rätt hög smärttröskel :p Tror dock inte du behöver vara bekymrad.
Tänk på vilken sida du sover på. Byt örngott ofta. Ta det nätt med hörlurar och liknande.

Men alltså jag är ju en sån mespropp!
Kommer vara helt svettig med kaninhjärta innan och typ ge ifrån mig ynkliga pip och förlora all min värdighet... :nailbiting:

Jag har ju rätt hög smärttröskel, men är rädd för "ny" smärta. Är det typ "blodprov med tjock kanyl" eller "karvad med kniv"?
 
Men alltså jag är ju en sån mespropp!
Kommer vara helt svettig med kaninhjärta innan och typ ge ifrån mig ynkliga pip och förlora all min värdighet... :nailbiting:

Jag har ju rätt hög smärttröskel, men är rädd för "ny" smärta. Är det typ "blodprov med tjock kanyl" eller "karvad med kniv"?

Det känns ett stick när kanylen går igenom och sen kniper det till lite när smycket sätts på plats. Ömmar lite en stund efteråt men ingen katastrof på något vis. Jag lovar att du klarar av det :up:
 
Jag var dum nog att ta det med pistol. Att ta själva hålet kändes väl inte mer än de vanliga i örsnibben däremot så svullnade den upp så att örhänget fastnade i örat och jag kunde inte få loss det. Fick åka in till sjukhuset som fick karva ut skiten. Det gjorde ont.
 
Det känns ett stick när kanylen går igenom och sen kniper det till lite när smycket sätts på plats. Ömmar lite en stund efteråt men ingen katastrof på något vis. Jag lovar att du klarar av det :up:

Det låter ju rätt odramatiskt.
Får man ha ett fint smycke redan från början? (Vill bara ha litet gölligt bling)
 
Definitivt piercare. Det förstör även mindre så det läker bättre :up:

Hade en tragus en gång i tiden men måste säga att conch gjorde ondare (det är tjockare där i alla fal för mig).
 
Det låter ju rätt odramatiskt.
Får man ha ett fint smycke redan från början? (Vill bara ha litet gölligt bling)

Det får man :)

Här är min tragus från samma dag den är gjord. Jag satte vanlig kula men det går utmärkt att sätta en kula med pärla redan från början. (Det har jag gjort i t.ex. mina forward helix:ar.)
181097_10151233525481102_1064854420_n.jpg
 
Okej, sakta men säkert har jag skrapat ihop mod.
Var inne på "min" studio i dag för att boka tid för laser, och sneglade lite på deras piercingsmycken. Pratade med min tatuerare (som också piercar) och förklarade att jag vill ha en i tragus men att det är SKRÄCK iblandat :angel: Hon erkände också att hon också mycket hellre tatuerade sig än piercade sig, och att tragus är ett relativt snällt ställe att pierca. Plus att de har drop in-piercing om två veckor och hon tyckte att jag borde dyka upp då. Jag: :o:nailbiting:O_o

Nu har jag haft ytterligare lite KBT-terapi med mig själv och beställt ett smycke på nätet, så kan jag titta lite på det och känna att det kanske inte alls är så farligt. Om jag förstorar upp det här lite onödigt mycket? Ja. Kanske. Men som sagt: SKRÄCK!
Köpte en labret med av titan (med lite bling) som är 1,2 mm. Är det typ standard? Det finns ju asmånga som är 1,6 men det känns lite stort för den där lelle tragussnibben? :cautious: Kompletterade hur som helst min stav med några lösa kulor. Det var faktiskt oväntat bra terapi, måste jag säga. Nu är jag rätt taggad. Tänk vad fint det kommer bli! :angel:



(Tror förresten att @kladdkaka kanske var på samma ställe nyligen, om jag snokade rätt i en av trådarna på Ungdom? Eller var du hos någon annan än Judiths?)
 
Hej Bullen! :angel:
Jag är en tjej på 30 år som funderar på att pierca den där snibben i örat som inte är örsnibben. Tror att det kallas Tragus?

1) Känner mig som världens feglort. Har inga piercings sedan innan förutom pistolskjutna öronhål. Tror att det ska göra ont jättelänge och att örat typ ska ramla av.
2) Om jag vågar, hur ska jag göra det?
En del ba: PISTOL!
En del ba: PIERCARE!
Jag ba: HELST INGEN?

/Tjejen på bilden som har skrivit brevet


Gör det!

Jag är en riktig bölröv :angel: men tyckte den piercingen var den "lättaste" att göra av alla jag plågat mig genom... svimmade två gånger när jag skulle pierca naveln, redan innan hon ens klämt åt tången, och hyperventilerade mig genom läppen.
Den läker dessutom väldigt lätt tycker jag, har en liten guldfärgad hästsko-ring med stenar på kulorna nu :love:
 
Bege dig till en piercare och få det gjort! :D

Tog min för en himla massa år sedan i en liten piercingstudio i Berlin ( vilket i sig var ganska spännande då vi hade lite svårt med kommunikationen p g a min icke existerande tyska så det blev mest en massa pekande och hoppas på det bästa ), hjärtat dunkande nästan ut ur bröstkorgen men det hela var över på ett litet kick! Och det var ingen större smärta varken under eller efter! Obehagligast tycker jag tången är, funderade som yngre på att piercea tungan men bara tanken på att de ska hålla fast den med tång får mig att vilja gråta :nailbiting:

// tjejen som borde ta sig i kragen och byta ut läkningsstaven som fortfarande sitter kvar p g a lat
 
Bege dig till en piercare och få det gjort! :D

Tog min för en himla massa år sedan i en liten piercingstudio i Berlin ( vilket i sig var ganska spännande då vi hade lite svårt med kommunikationen p g a min icke existerande tyska så det blev mest en massa pekande och hoppas på det bästa ), hjärtat dunkande nästan ut ur bröstkorgen men det hela var över på ett litet kick! Och det var ingen större smärta varken under eller efter! Obehagligast tycker jag tången är, funderade som yngre på att piercea tungan men bara tanken på att de ska hålla fast den med tång får mig att vilja gråta :nailbiting:

// tjejen som borde ta sig i kragen och byta ut läkningsstaven som fortfarande sitter kvar p g a lat

Haha, jag misstänker att jag inte heller kommer att ta ur läkningsstaven på läääänge (någonsin?) så jag köpte tre extra kulor - då behöver jag i bara byta kula och det känns rätt enkelt :D
 
Det här läste jag på den studion där jag piercade mig om din tänkta tragus:

"Läketid: 2-3 månader
Smycke: Ring eller barbell i titan, tjocklek 1.2mm.

Tragus som den lilla fliken vid sidan av hörselgången kallas är en diskret, men mycket vacker piercing. Eftersom tragus är liten görs oftast ett hål per öra, men ibland får man plats med två hål i samma flik. Piercingen går igenom brosk och läker långsammare än örsnibben. Men sköter du om din piercing och är noggrann med rengöringen är det inget problem.

Vi på ***** använder aldrig öronhåltagningspistol till denna piercing eller någon annan piercing. Vi använder en steril nål som slängs efter varje kund. "Pistolen" går inte att sterilisera mellan varje kund, vilket innebär en smittrisk. Förutom att "pistolen" inte går att rengöra tillfredsställande skadar "pistolen" mer när den skjuter in ett trubbigt smycke med stor kraft genom tragus. Till "pistolen" finns endast en storlek på smycke och som alla vet ser inte alla öron likadana ut. Det innebär att några får smycken som är av helt fel storlek. "Pistolsmycket" har en låsplatta som ligger tätt mot baksidan av tragus och hindrar luften från att komma åt, vilket hindrar läkningen och dessutom samlar plattan lätt smuts.

När traguspiercingen läkt kan du töja hålet något, men det vanligaste är att hålla sig till smalare smycken."

Fetmarkerade stycket om varför man inte bör göra en piercing med pistol. Lycka till, det kommer gå fort. Jag är nål och stickrädd, jag har piercat mig i näsan och i öronen. Jag kan lugnt säga att det gjorde faktiskt mindre ont att pierca med nål än med pistolen. Pistolen var hemsk, aldrig mer.
Det är värt varenda krona att gå till en riktig piercare.

Lycka till. :up:
 
Jag brukar tänka såhär när jag gjort piercingar: imorgon sitter den där.
Det går så fort att det som känns är så kortvarigt att det inte är motivering till att låta bli :angel:

Jag har en tragus och skulle göra om det om det behövdes. Septum där emot gör jag fan inte om :rofl:
 
Jag tog hål i snibben med pistol, många rekomenderar det ju inte men min läkte på en gång och är fin, jag har dessutom dåligt läkkött... Men kan ju vara ett lyckokast förstås :)
På tal om läkstavar och sånt så har jag kvar min läkstav i naveln, jag tog den piercingen 09 eller 10, är ju inte så länge sen så tycker inte det är dags att byta än haha!
 
Okej, sakta men säkert har jag skrapat ihop mod.
Var inne på "min" studio i dag för att boka tid för laser, och sneglade lite på deras piercingsmycken. Pratade med min tatuerare (som också piercar) och förklarade att jag vill ha en i tragus men att det är SKRÄCK iblandat :angel: Hon erkände också att hon också mycket hellre tatuerade sig än piercade sig, och att tragus är ett relativt snällt ställe att pierca. Plus att de har drop in-piercing om två veckor och hon tyckte att jag borde dyka upp då. Jag: :o:nailbiting:O_o

Nu har jag haft ytterligare lite KBT-terapi med mig själv och beställt ett smycke på nätet, så kan jag titta lite på det och känna att det kanske inte alls är så farligt. Om jag förstorar upp det här lite onödigt mycket? Ja. Kanske. Men som sagt: SKRÄCK!
Köpte en labret med av titan (med lite bling) som är 1,2 mm. Är det typ standard? Det finns ju asmånga som är 1,6 men det känns lite stort för den där lelle tragussnibben? :cautious: Kompletterade hur som helst min stav med några lösa kulor. Det var faktiskt oväntat bra terapi, måste jag säga. Nu är jag rätt taggad. Tänk vad fint det kommer bli! :angel:



(Tror förresten att @kladdkaka kanske var på samma ställe nyligen, om jag snokade rätt i en av trådarna på Ungdom? Eller var du hos någon annan än Judiths?)
Nej jag va inte till henne. Ba gör det ;) det GÖR ont, men det är inget man inte klarar av. Tragusen va inte värst enligt mig så det fixar du galant. Jag gillar inte smärta men har ändå stått ut med 4 hål som inte är i snibben. Det går så fort så när man väl fattar att det gör ont så är det klart.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska göra om ett hål jag har i örat. Från början gjordes det med en håltagningspistol (kommer aldrig göra om det med den metoden) och...
2
Svar
36
· Visningar
3 117
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
21 160
Senast: Stereo
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
24 783
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 193
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp