Bukefalos 28 år!

"Hålla-vikten-mat"

ia_

Trådstartare
Maja är nästan 4 mån nu och det märks på mig att hon äter mer o mer... Jag tappade alla grav.-kilona direkt(18 st) har sedan dess stått still, men har sista veckorna tappat lite mer ( inte mkt ca 2 kg) men jag behöver inte tappa fler kg!
Väger idag 66 kg till 182 cm...

Vill ha tips på mat som är "bäst" för mig att äta.

Har gått över till standardmjölk istället för mellanmjölk, använder riktigt smör i maten osv. Till saken hör att sambon inte direkt behöver lägga på sig så kan inte göra all mat "fetare" för hans skull...

Ser till att ha många mellanmål tillgängliga (kex med ost, müslie o fil...)och har alltid en skål "feta" nötter framme (paranötter, pecannötter etc)

Vad kan man mer göra?

Har googlat en del, men verkar inte vara allt för många med mig som har just detta problemet...:grin:
 
Sv: "Hålla-vikten-mat"

smootie på turkisk yoghurt, banan en skvätt grädde och någon smak (hallon/blåbär/mango/kakao)?

ät gärna lite lättsmälta kolhydrater straxt innan maten. Kombinera fett/kolhydrater. Byt ut en del av vattnet om du dricker mkt vatten, till tex juice eller annat med mer energi..
 
Sv: "Hålla-vikten-mat"

Har inte direkt några tips, ville bara vinka och säga att du inte är ensam!

67 kg till 180 cm här... Folk börjar tycka att jag ser mager ut och bästa jeansen behöver skärp snart.

Har inte direkt tänkt på hur jag äter men har märkt att jag ökat mina portionsstorlekar och sötsuget (mer än vanligt:angel:). Ligger still på samma vikt nu iaf (+- några kg) men skulle jag gå ner mer får jag nog börja tänka på att dra ner på ammningen lite (dottern är 7 månader).
 
Sv: "Hålla-vikten-mat"

smootie på turkisk yoghurt, banan en skvätt grädde och någon smak (hallon/blåbär/mango/kakao)?

ät gärna lite lättsmälta kolhydrater straxt innan maten. Kombinera fett/kolhydrater. Byt ut en del av vattnet om du dricker mkt vatten, till tex juice eller annat med mer energi..
¨

Smootie ska testas!

Dricker inget vatten blir saft/juice/mjölk!
 
Sv: "Hålla-vikten-mat"

Skönt att man inte är helst ensam om detta iaf
 
Sv: "Hålla-vikten-mat"

Även jag har samma problem. Lilleman äter upp mig. 8 veckor efter hans födsel vägde jag 49 kg till mina 163 cm, nu ett par veckor senare tror jag det är ännu mindre.

Är ständigt hungrig och äter massor dock är det svårt att veta hur man ska få i sig tillräckligt. Kommer att följa denna tråd och ta del av tipsen
 

Liknande trådar

F
Foder & Strö I stallet jag står i nu har vi lite olika åsikter om mat till hästarna (islandshästar allihopa)... De andra hästägarna tycker att det...
2
Svar
24
· Visningar
1 812
Senast: Boj
·
A
Övr. Djur varje gång jag inte är hemma så smyger min pappa ner på mitt rum och ger min chinchilla HAMSTERMAT som innehåller solrosfrön, nötter...
Svar
9
· Visningar
1 539
Senast: Sastra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp