Bukefalos 28 år!

Hållbarhet vetekli?

Skruttan

Trådstartare
Nån som vet vad vetekli har för hållbarhet? Det går ju inte åt så jättemycket så en 30 kg säck räcker ju ganska länge....

// :bump:
 
Hur länge funderar du? Flera år eller?

Efter vad jag har förstått så är inte vetekli känsligt, vetegroddar och t.ex. krossat korn är det i och med att dom är fettrika och fettet härsknar vid kontakt med syre i öppnad säck men vetekli går nog bra så länge som den hygieniska kvaliteten i övrigt är OK. Du kan ju t.ex. lagra vetekliet i papperssäck på fuktigt betonggolv och det blir dåligt av det men lagrar du det väl och inte skadar det själv så är det nog hållbart och inte härsknar.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har förmånen att ha hösilage med riktigt bra protein, så i år behöver jag inte lägga en förmögenhet på proteinfoder. MJ/SmbRp-kvoten...
Svar
16
· Visningar
1 215
Senast: SiZo
·
Foder & Strö Som rubriken lyder. Ska knappa hem linfröolja till mina boys, lutar åt den från Gunnarshögs. Har gett av Eclipse Biofarm å Emin förrut...
Svar
8
· Visningar
553
Mat Detta fladdrade förbi i mitt fb-flöde idag och jag blev nyfiken. Någon här som vet mer om detta? Så många frågor... Jag uppfattar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 390
Senast: Rosett
·
Katthälsa Där jag går nu kostar det knappt 1300, men har nu fått reda på att det verkar ligga på runt 900 hos flertalet övriga. Dit jag går är...
Svar
14
· Visningar
1 087
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äldre hund äter valpfoder
  • Arg och stressad katt
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp