Halsförlängare eller Inspänningstygel?

För att svara enbart på din fråga då, mellan klassisk inspänningstygel och halsförlängare så föredrar jag halsförlängare. Främst för att den är mer elastisk och därmed blir det inte lika stora krafter i munnen på hästen om den skulle snubbla eller liknande.
 
Vi köpte en ung ponny som sprang med huvudet rätt upp. Jag tömkör och har en unghästutbildare som trimmar, då alltid utan hjälpmedel, men när min 10 åring rider har jag gummisnodd på för att hjälpa till med inramningen och det funkar för oss. Ska lägga till att ponnyn har förbättrat sin balans och bärighet så jag hoppas vi kan avstå från snodden snart när dottern rider.
 

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 758
Senast: lillamy73
·
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
12 178
Senast: Mickizz
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
678
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Blev visst inte att jag skrev något om ridningen förra veckan, så det får bli två veckors rapportering på en gång… Jag har tappat...
Svar
0
· Visningar
257
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • GVFÖ 2024
  • Flytta eller ej?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp