Halt ungkatt( hjälp)

T

Theior

Hej!
Jag har en ungkatt på 7 månader som jag såg nu i kväll att ena framtassen är dubbelt så stor som den andra...Han är inte halt och hoppar och springer som vanligt... Doch gör det lite ont när jag försöker kolla tassen, han har inget sår vad jag kan se men jag ska försöka raka tassen i kväll för att se!
Han är lite varm om tassen....
Har någon förslag på vad det kan vara och om jag måste till veterinär med honom nu eller om jag kan avvakta....

Tack snälla för förslag och råd! ( Har aldrig haft en skadat katt på 10 år som ägare...)
 
Sv: Halt ungkatt( hjälp)

Skulle gissa på en begynnande böld, troligen efter ett kattbett. Ofta är själva bitskadan bara mm stor - en huggtand som penetrerat huden. Om man låter det vara kommer katten att bli allmänpåverkad och bölden mognar tills den spricker. Inget att rekommendera, bättre att dränera hos veterinärer.

Det kan ju också vara en tidig geting eller en orm som bitit.
 
Sv: Halt ungkatt( hjälp)

JA hunderar på geing eller orm...har sett att båda dessa börjar vakna....ska försöka raka tassen och se om jag kan se något.....

Jag blir så nojig när det är något med djuren!Men det är väl så det ska vara...
 
Sv: Halt ungkatt( hjälp)

Hej!
Jag har en ungkatt på 7 månader som jag såg nu i kväll att ena framtassen är dubbelt så stor som den andra...Han är inte halt och hoppar och springer som vanligt... Doch gör det lite ont när jag försöker kolla tassen, han har inget sår vad jag kan se men jag ska försöka raka tassen i kväll för att se!
Han är lite varm om tassen....
Har någon förslag på vad det kan vara och om jag måste till veterinär med honom nu eller om jag kan avvakta....

Tack snälla för förslag och råd! ( Har aldrig haft en skadat katt på 10 år som ägare...)


Nu är tassen i normal storlek igen! Så skönt att det inte verkar vara någon fara men han kommer vara under uppsikt i ett par dagar nu men lättad är jag!!!:laugh: :banana:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 216
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
801
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 437
Senast: co-SMAD4
·
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 145
Senast: Anon89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp