Bukefalos 28 år!

Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

*KL*

Tänkte berätta hur det gick för mig :)

Open Halter Aged Geldings: bland de sista... typ 7+8 (av 9?)

Youth Halter Geldings 3 & Over: 5+7 (av 10)

Youth Reining: 6+7/11 (score 66+63)

Youth Western Pleasure: DQ, tog två händer för att hästen rusade.

Senior Reining: delad 6+6/20 (score 68+68,5), vår bästa runda nånsin! :bump:
 
Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

Vad roligt det är att läsa om alla som deltog! Och att se era resultat och hur nöjda ni är!

^^ Ni e så j*vla duktiga allihopa! :bow: :bow:

Och Erik, du är min allbreeds hjälte - alltid
 
Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

Det gick väldigt bra. Fick inte superplaceringar i alla klasser men det var hård konkurrens även i allbreedsklasserna med mycket quartrar så jag är nöjd. Det mesta funkade som skulle funka lite för mycket energi i westernridingen kanske och ingen super showmanship men det var första gången jag visade så det var helt okej. Annars funkade det mesta bättre än hemma t.o.m. ;)
Resultat:
torsdag:
Showmanship at halter: 5:a och 7:a
Wesern Riding: 5:a och 4:a
Pleasure: 5:a och oplacerad
Versitale horse : 1:a och 1:a
RanchTrail: 3:a och 3:a
Horsemanship: 1:a och 5:a
Trail: 4:a och 4:a
Reining: 8:a av 24 stycken (jättenöjd!!)

/Erik:) :banana:
 
Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

:D Haha, tänkte just fråga om du vart för blyg o delge oss resultaten, men här kom de jue....
Som väntat...kanonduktigt:bow:
Även om jag har lite svårt o begripa varför det står dubbelt av allt, utom Reiningen...
Reiningen ja...jössös va bra...va det inte du(läs ni) som inte hållit på med det innan?

Grattis till dig oxå Kaktus:bow: , det såg ju ut o gå bra för dig oxå...
Ni är jätteduktiga:bow:
 
Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

Nej, blyg är jag men nu var det datorn som krånglat lite ... ;)
Tack ! :bow: två dommare så därför dubbel prisutdelning men reiningen fick jag bara en placering i glömde skriva ut oplacerad.
Jättenöjd med reiningen eftersom det var 24 starter och nästan bara quartrar som kunde spinna och stoppa bra. Men kul att se att inte bara spins och stops räknas.:)

Men sedan var det en annan sak som nästan slog allt. Domarn sa att jag hade " a very nice horse" och att det såg ut som ett danspar som dansat LÄNGE tillsammans. (och jag har bara haft honom i drygt två år). Jag blev jätteglad när han sa det !! Wiie ! :banana: ;)
/Erik:eek:
 
Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

*KL*

Tänkte berätta hur det gick för mig :)

Open Halter Aged Geldings: bland de sista... typ 7+8 (av 9?)

Youth Halter Geldings 3 & Over: 5+7 (av 10)

Youth Reining: 6+7/11 (score 66+63)

Youth Western Pleasure: DQ, tog två händer för att hästen rusade.

Senior Reining: delad 6+6/20 (score 68+68,5), vår bästa runda nånsin! :bump:

Grattis från mig också ! :D
 
Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

Tack ! :bow: två dommare så därför dubbel prisutdelning men reiningen fick jag bara en placering i glömde skriva ut oplacerad.
Hade jag använt mina grå, så kanske jag fattat det...
Men men, nu e det som det är...


Jättenöjd med reiningen eftersom det var 24 starter och nästan bara quartrar som kunde spinna och stoppa bra. Men kul att se att inte bara spins och stops räknas.:)
Ja, det tycker jag verkligen du skall vara....Där fick man vatten på sin kvarn....det hjälper inte alltid o köpa "rätt" häst...:angel:

Men sedan var det en annan sak som nästan slog allt. Domarn sa att jag hade " a very nice horse" och att det såg ut som ett danspar som dansat LÄNGE tillsammans. (och jag har bara haft honom i drygt två år). Jag blev jätteglad när han sa det !! Wiie ! :banana: ;)
/Erik:eek:
:rofl: E 10 poängare...:bow:
Men du skulle sagt som det va...."Nä, vi har inte dansat så länge, men mkt":rofl:

PS...hade du nån hejarklack där?
 
Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

Tack ! två dommare så därför dubbel prisutdelning men reiningen fick jag bara en placering i glömde skriva ut oplacerad.
Hade jag använt mina grå, så kanske jag fattat det...
Men men, nu e det som det är...


Jättenöjd med reiningen eftersom det var 24 starter och nästan bara quartrar som kunde spinna och stoppa bra. Men kul att se att inte bara spins och stops räknas.:)
Ja, det tycker jag verkligen du skall vara....Där fick man vatten på sin kvarn....det hjälper inte alltid o köpa "rätt" häst...:angel:

Men sedan var det en annan sak som nästan slog allt. Domarn sa att jag hade " a very nice horse" och att det såg ut som ett danspar som dansat LÄNGE tillsammans. (och jag har bara haft honom i drygt två år). Jag blev jätteglad när han sa det !! Wiie ! :banana: ;)
/Erik:eek:
:rofl: E 10 poängare...:bow:
Men du skulle sagt som det va...."Nä, vi har inte dansat så länge, men mkt":rofl:

PS...hade du nån hejarklack där?

Nej, man kan klara sig ganska länge med arab också även om suget efter en liten Quarter blir större och större...
Min Engelska är INTE bra och är dålig på att finna mig i sådana situationer så svarade öhhh .. när han frågade hur gammal han var och fick tillslut fram 16... och sedan sa ja typ bara thank you och nickade lyckligt.. haha!
Nej, inte så himla mkt hejarklack men några tjoanden blev det väl. Utan att säga namn så kom en man fram och ville vara med i min omtalade "fanclub" haha... :rofl: :rofl:
/Erik
 
Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

:rofl: Kan tänka mig att engelskan hade försvunnit för mig oxå av rena chocken...man räknar ju inte precis o få såna komplimanger av domare från over there, för det var det väl?

Sug du på denna "karamell" tills du har råd med en QH, för just nu är han ju tom "bättre":angel:
Och så ser du till o masa dig till HC oxå, så en annan kan heja på dig med;)
Nu blir jag nyfiken...kan det va en nyligen tillkommen nybörjare på Buke?
Isf vet jag vem det är....
 
Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

:rofl: Kan tänka mig att engelskan hade försvunnit för mig oxå av rena chocken...man räknar ju inte precis o få såna komplimanger av domare från over there, för det var det väl?

Sug du på denna "karamell" tills du har råd med en QH, för just nu är han ju tom "bättre":angel:
Och så ser du till o masa dig till HC oxå, så en annan kan heja på dig med;)
Nu blir jag nyfiken...kan det va en nyligen tillkommen nybörjare på Buke?
Isf vet jag vem det är....

Nej, det räknar man inte med och visst var denna lille gubbe därifrån :D och såna komplimanger på en ARAB liksom !!! :eek:
Det ska jag göra... så stolt :rofl: :angel:
Skulle ju vilja det men har lite planer för sommaren som kommer att styra ganska mycket så vi får se.
Nej, denna man är visserligen känd för de flesta i western sverige men tror inte att denne är någon bukare direkt...;) CB
/E
 
Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

Jättekul _Erik_ med såna framgångar på en arab:bow: Har ju själv tävlat med en arab i sverige på nubörjarnivå, endast och det är superkul med en arab som hävdar sig i tuff konkurens:bump:

Stort grattis!
 
Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

Jättekul _Erik_ med såna framgångar på en arab:bow: Har ju själv tävlat med en arab i sverige på nubörjarnivå, endast och det är superkul med en arab som hävdar sig i tuff konkurens:bump:

Stort grattis!

Tack ! :bow:
Ja, det är kul!
 
Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

Jag kan absolut inget om western, men tycker det är kul att kolla på. Faktiskt tycker hela familjen det, äv de som inte är hästintresserade. Jag frågar folk omkring mig om saker jag inte begriper, och alla verkar tycka det är roligt att inviga en "western-oskuld" i alla mystiska tävlingsklasser osv.
Roligast på fredagskvällen var 4-hjulingen som förlorade i ett barrelrace, och jag tyckte också det var intressant när de hade en ryttare som red engelskt samtidigt med en som red western.
Hjo-Ko nästa gång!
//Kopia, vars hästointresserade mellanson nästan lyckades tjata till sig en kobojsar-hatt!
 
Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

Hej ! Roligt med så nöjda deltagare ! Grattis alla.. Men är det någon som kan den kompletta resultatlistan ? Nyfiken på alla boskapsklasser oxå !!
 
Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

Måste bara säga att jag kännder mig stolt !
Har du sett mig IRL ?
/E :banana: :banana:

Jaopp, eller, jag TROR i alla fall att jag gjort det :angel:
Nästan helt övertygad, känner ju igen både dig och pållen..

men du slår lixom ett slag för såna mesar som jag som inte riiiktigt vågar dyka upp i allbreedsklasserna än... :angel: I'm a chicken ;)

Och du, jag joinar farbror som ville vara med i din fanclub ;) Lätt!
 

Liknande trådar

Dressyr Vad har ni för tips för att träna halter när hästen "vilar" bakben i halten? (kan inte riktigt avgöra om han tar en micropaus eller är...
Svar
3
· Visningar
913
Senast: Amanda_F
·
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 067
Senast: Missemus
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 561
Senast: co-SMAD4
·
  • Artikel
Hästnyheter Under en veckas tid förvärrades den halta, 18-åriga hästens hälta. När hästägaren ville avliva av både ekonomiska skäl såväl som för att...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
11 573
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp