Halvblod i distans?

LinnK

Trådstartare
Att araber tävlar i distans vet ju till och med o-invigda som jag. Men hur står sig eg. halvblod å andra större lite tunga raser? funkar det att ha ett hbl i distans? Finns det folk som rider islänningar i distans? :confused:
 
Det roliga med distans är ju att alla kan vara med och tävla. Rids hästen ifråga bara regelbundet så kan man vara med på en clr 50 km! Vill man dock komma upp i placeringarna så är väll araben att rekomendera.
Jag har själv en fd travare som jag ska börja tävla distans med nästa år!
 
Hej!Visst går det bra att tävla halvblod,travare, islänningar, russ mfl raser. Vi tävlingstränar dem lite annorlunda och lägger upp bantaktiken som passar resp ras och individ + ryttare.Kommer man däremot upp i toppsiktet i resp tävlingsklass är det oftast araber pga bl. sin låga puls,mindre kroppsmassa tunnare hud m.m. som vinner. Man ska dock beakta att araber är den mest vanligaste distans hästen så från början är det alleredan lite styrt vilken ras som "är vanligast bland placerade ryttare" Hör gärna av dej om du vill veta mer om distans" Hej ifrån ylva111@msn.com Ylva Anklam Skåne. :banana:
 
Nordsvenskar är ju inte helt ovanligt inom distans i lättare klasser. Finns några duktiga fjordingar osså och lika islänningar. :) ALLA raser kan prova. :)
 
rider ett halvblod som har varit med i svenska landslaget i distans!!!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att jag behöver gå i terapi och är nu nyfiken på om någon här testat någon av dessa plattformar där man prata med...
Svar
4
· Visningar
495
Senast: Araminta
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 658
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 370
Senast: Farao
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp