Bukefalos 28 år!

Hamsterbur - inspiration

Sv: Hamsterbur - inspiration

men med nät är det lätt att de fastnar och bryter något?

hon har ju lufthål där bak, kolla på bilderna igen, sånna galler typ
 
Sv: Hamsterbur - inspiration

Aha, såg inte det. Därför jag frågade:)

Jo, de kanske kan fastna, fast jag tänkte mig mer något finmaskigt kanske. Men hamstrar kanske fastnar lätt. Jag har ingen aning faktiskt, bara ett förslag.
 
Sv: Hamsterbur - inspiration

Tänkte bara ge en uppdatering nu ganska mycket senare.

Jag var dessvärre tvungen att sälja mina hamstrar pga studier på annan ort men här kommer en utvärdering av buren:

- Växterna blev totalt sabbade efter en kort tid

- Nätet på baksidan var lite för grovt, en hamster fastnade kort innan dom flyttade, som tur var klarade hon sig utan skador men använd alltså två nät på varandra för att få finare nät eller om det finns finmaskigare så använd det.

- Hamstrarna fungerade inte ihop i längden, jag fick till sist dela upp dom två och två och det fungerade. Två var lite tuffare och två lite försiktigare. Alltså var det en dålig idé med fyra ihop.

- Rengöringen gick ganska smidigt förutom i rören, bökigt värre men sen blir det väl inte så himla skitigt därinne ändå, dom sprang mest igenom.

- Fliset flyttade sig ganska mycket men det var aldrig något rör som blev helt igenkorkat.

- Det blev lite mörkt i min bur, tyvärr var rummet jag hade den i det med minst sol, så tänk på var du placerar buren, ev kanske man kan såga upp hål i "taket" och sätta nät/plast istället för att få in mer ljus.

- Det bev lite konstigt med plast framtill, roligt att titta igenom men kändes lite distanserat, samtidigt så slapp man ju få fliset på golvet, men det är nog egentligen mysigare att iaf ha halva dörren som nät, då kan man nog skippa lufthålen på baksidan.



Överlag så älskade hamstrarna sin bur, dom rörde sig verkligen mycket och det var himla roligt att gömma mat i de olika rummen för jissus vad dom sprang runt för att hitta maten. Hoppas det kan vara till hjälp för någon :)
 
Sv: Hamsterbur - inspiration

Tack för utvärderingen! Jag ska klura lite till på hur jag ska göra. Blir projektet verklighet kommer jag säkert med frågor. :)
 
Sv: Hamsterbur - inspiration

Gör du det :) Om jag skulle gjort idag hade jag nog valt en halv sån hylla med 8 "fack". Så kan man ju ev bära ut om man ska spola av och rengöra ordentligt osv. Den stora hyllan är inte särskilt lätt att flytta på. Eller kan man ta två "4:or" med rör emellan så är det ännu mer hanterbart :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp