Bukefalos 28 år!

CarelessWhisper

Trådstartare
Hej!

Vi har en hankatt, 5 år gammal, som spyr ofta. Idag har han spytt två gånger, en gång imorse och en gång nu efter han har ätit (så ofta brukar det inte vara i vanliga fall, kanske två gånger i veckan). Det ser ut som att det är nästan otuggade torrfodersbitar, kan man göra något så han tuggar det bättre? Funderar på om han spyr för att han äter för fort?

Någon som har varit med om något liknande? Vad kan man göra åt det?
 
Sv: Han spyr

Testa att sprida ut torrfoderkulorna över golvet så han tvingas äta långsammare.
Vad äter han?
Finns flera sorters kattmat som förhindrar kräkningar.
 
Sv: Han spyr

Blötmat är ju snällare mot magarna. Speciellt är rått kött oslagbart mot trilskande magar. Det kan man använda en period och sen gå över till blötmat, eller tillbaka till torrfoder. Katter är ju trots allt köttätare, och mår bäst av att äta kött?
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 210
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
642
Senast: Nikan
·
Kropp & Själ Hej! Har innan jag tog upp hästintresset igen tvättat håret två gånger i veckan och det har funkat bra. Nu när jag rider i princip...
Svar
19
· Visningar
1 085
Hundhälsa Hej! Vi ger vår dvärgpudel valp på 8 månader råfoder: mush vaisto puppy samt lite torrfoder. (Den är han inte så jätte intresserad av...
Svar
8
· Visningar
890
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp