Bukefalos 28 år!

Hans mustach förstör för oss

Jag har ett problem i mitt förhållande som jag skulle behöva få lite input.
Min kille har från början vi blev tillsammans (4 år) vetat att jag inte tycker om skägg och mustach, jag tycker sällan det är snyggt på någon , men störta grejen är att jag tycker det är rent av obehagligt och får kväljningar vid kyssar om något hårstrå kommer in i munnen.

Han har vetat om detta om har därför alltid rakat bort mustachen men behållt skägget som en kompromiss. Skägget får han gärna ha kvar om han tycker om det för jag älskar honom oavsett att jag tycker det är snyggare utan. Problemet nu är att han har slutat raka bort mustachen. Jag saknar något så fruktansvärt att vilja kyssa den jag älskar och tycka det är trevligt inte obehagligt. Han säger bara "äsch du vänjer dig" . Vi har inte kysst varandra på månader nu. Sexlivet ekar tomt för jag tänder på kyssar och distsnsen mellan oss har blivit för stor. Har svårt att ens bli våt vid förspel när vi inte kysser varandra.

slutsatsen är alltså att han älskar sin mustach mer än han älskar mig? Det gör mig så fruktansvärt ledsen att han inte kan göra ens en sådan grej för min skull. Omvänt skulle jag aldrig göra så mot honom. Själklart skulle jag axeptera i princip nästan vad som helst på kroppen som han vill ändra/spara ut/gå upp i vikt etc. Men när det påverkar mig så att jag tycker en så viktig grej som kyssar är obehagliga...

Känner mig som skit..känns elakt mot honom när han älskar sin mustsch (mer än mig)att be honom att ta bort den. Men jag kan inte hjälpa hur jag känner.

Känner mig oälskad och oviktig, hur kan det rulla på månader och han tycker det är fine utan närhet å sex?! Blir ledsen..

Om jag är idioten i detta så får ni gärna skriva det..


Hans ansikte - hans ansiktshår - hans beslut.

Din känsla och åsikt tillhör dig, men du kan inte kräva att han ska raka sig för din skull. Det låter som om ni kommit in någonslags viljornas kamp nu - hur produktivt är det?
 
Skulle alla här renraka fittan om mannen krävde det för annars vägrade han ha sex "för kön på håret är äckligt"? Då menar jag er som inte vill raka sig för er egna skull alltså. För er som brukar raka sig: skulle ni spara ut till värsta busken om er karl vägrade ha sex annars?
Jag tycker alla styr över sin egen kropp. Se till att mustaschen klipps så det inte hänger ner långa strån över läppen
 
Googla orden "ofräsch orakad". Kolla hur många svar som handlar om kvinnors rakning respektive mäns rakning. Det är ganska intressant och skrämmande.
 
Jag förstår ärligt inte hur någon vill odla nåt i ansiktet som växer vilt i arslet. :wtf:

Skägg och mustasch, för att inte tala om "pubertetstofs" är bara SÅ-J*VLA-FULT! :yuck:

Odlar gör man väl inte? Man låter bli att ansa...
Rövskägg och ansiktsbehåring är väl same same, men skillnaden är att det inte sitter ett rövhål under mustachen.
 
Det är väl en avsevärd mängd kvinnor som gör just det. Rakar sig för att mannen ska kunna tänka sig att tillfredställa dem med munnen...

Exakt så. Killar ska aldrig behöva anpassa sig. Tjejer ska alltid behöva anpassa sig. Typ. Att be sin kille ta bort mustachen, alternativt hålla den VÄLDIGT trimmad, är verkligen inte som att man ber någon att göra om sin kropp. Mustach är hår. Det växer ut i princip direkt.
Jag tycker killen det handlar om här beter sig märkligt. Först kunde han tänka sig att ta bort mustachen, sedan inte och det är (såklart) tjejen som ska "vänja sig".
 
Förstår dig! Jag avskyr också skägg. En man kan gå från 10 till 1 om han odlar ett stort tomteskägg. Man kan ju inte hjälpa vad man tycker är en turnoff, det handlar inte bara om att "acceptera någon som de är". Tror säkert att TS älskar sin man som han är, men det är inte det samma som att vara attraherad.

Min har alltid passat på att vara slätrakad eftersom jag får direkt ont av för mycket skäggstubb (stubb kan vara jättesnyggt tycker jag, men inte skönt). Blir som värsta peelingen mot min känsliga hud och den blir illröd och flagnar. Självklart rakar han sig för mig så vi kan kyssas utan att det ska bli ont för mig. TS problem är psykiskt och inte fysiskt, men han borde ändå respektera hennes känsla. Tycker det låter som en bra kompromiss att han får ha skägget men inte mustachen, då har ni ju mötts på mitten.
 
Exakt så. Killar ska aldrig behöva anpassa sig. Tjejer ska alltid behöva anpassa sig. Typ. Att be sin kille ta bort mustachen, alternativt hålla den VÄLDIGT trimmad, är verkligen inte som att man ber någon att göra om sin kropp. Mustach är hår. Det växer ut i princip direkt.
Jag tycker killen det handlar om här beter sig märkligt. Först kunde han tänka sig att ta bort mustachen, sedan inte och det är (såklart) tjejen som ska "vänja sig".
Han kanske gjorde ett försök för TS skull men inte trivdes utan sin mustach? Seriöst, hur får du det här till att killar aldrig ska behöva anpassa sig?

Jag hade då definitivt inte velat ligga med någon som kom med utseendekrav. Så avtändande!
 
Mustach/skägg vs orakat på tjejer är faktiskt VÄLDIGT bra jämförelse...
Och jaaa.. Det är massor med killar som tycker hår "där nere" är VÄLDIGT big no...
 
Han kanske gjorde ett försök för TS skull men inte trivdes utan sin mustach? Seriöst, hur får du det här till att killar aldrig ska behöva anpassa sig?

Jag hade då definitivt inte velat ligga med någon som kom med utseendekrav. Så avtändande!
För att förtydliga så kräver jag inte att min man är skäggig för min skull men jag har absolut inget emot när han är det.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 161
Senast: Pratsch
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 638
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 342
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
12 307
Senast: Anonym_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp