Bukefalos 28 år!

Har läckt urin två gånger idag?!

StandByMe

Trådstartare
Jag är under 30, har inga barn och har aldrig haft problem med urinläckage tidigare. Men idag har jag läckt urin två gånger! Helt utan anledning! Jag har varken hostat eller ansträngt mig på något sätt när det skedde. Det har bara kommit när jag stått rakt upp och ner. Jag kände inget innan utan kände bara hur det blev plötsligt blev lite blött i trosorna. Jag tänkte först att det kunde vara vattniga flytningar men jag har tampong inne pga mens och det luktar verkligen urin.

Vad kan detta bero på?
 
Jag är under 30, har inga barn och har aldrig haft problem med urinläckage tidigare. Men idag har jag läckt urin två gånger! Helt utan anledning! Jag har varken hostat eller ansträngt mig på något sätt när det skedde. Det har bara kommit när jag stått rakt upp och ner. Jag kände inget innan utan kände bara hur det blev plötsligt blev lite blött i trosorna. Jag tänkte först att det kunde vara vattniga flytningar men jag har tampong inne pga mens och det luktar verkligen urin.

Vad kan detta bero på?
Ev en uvi utan symptom
Skulle be om test hos läkare
 
Jag är under 30, har inga barn och har aldrig haft problem med urinläckage tidigare. Men idag har jag läckt urin två gånger! Helt utan anledning! Jag har varken hostat eller ansträngt mig på något sätt när det skedde. Det har bara kommit när jag stått rakt upp och ner. Jag kände inget innan utan kände bara hur det blev plötsligt blev lite blött i trosorna. Jag tänkte först att det kunde vara vattniga flytningar men jag har tampong inne pga mens och det luktar verkligen urin.

Vad kan detta bero på?

Har du tagit hostmedicin?
 
Har du tagit hostmedicin?

Nej, inga mediciner, ingenting.

Kanske får dricka lite tranbärsjuice och se om det är uvi då.

Usch, så obehaglig känsla. När man inte ens känner någon trängning, ingen känsla av kissnödighet eller någonting. Plötsligt blir det bara lite varmt och blött.
 
Mer än hälften av mina uvi er har bara betytt att jag har läckt mer än vanligt.
Men vid test har det varit solklar uvi.
Förutom en gång för då var det svamp haha :)
 
Nej, inga mediciner, ingenting.

Kanske får dricka lite tranbärsjuice och se om det är uvi då.

Usch, så obehaglig känsla. När man inte ens känner någon trängning, ingen känsla av kissnödighet eller någonting. Plötsligt blir det bara lite varmt och blött.
Att dricka tranbärsjuice lär inte kunna svara på om det är uvi... Det finns väl stickor att kissa på om man inte vill springa till doktorn direkt?
 
Nej, inga mediciner, ingenting.

Kanske får dricka lite tranbärsjuice och se om det är uvi då.

Usch, så obehaglig känsla. När man inte ens känner någon trängning, ingen känsla av kissnödighet eller någonting. Plötsligt blir det bara lite varmt och blött.

Tranbärsjuice är egentligen inte jättebra vid UVI eftersom det innehåller mycket socker och det är socker man ska undvika vid UVI, det höjer PH:t i kroppen.

Citronvatten eller tranbärskapslar är bättre :)
 
Tvärtom.... dricker inte alls mycket vatten... Så tror inte det är därför.

Menade såklart inte att tranbärsjuice kommer svara på om jag har uvi. Men jag kan ju se om det försvinner då. Men jag kör citronvatten istället, bra tips, vet att jag hört det där med sockret förut. Har aldrig haft uvi tidigare vad jag vet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 495
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 688
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 112
Senast: yamyam
·
Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
12
· Visningar
2 993
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp